برگزاری مراسم سالگرد پدر شعر انقلاب با بی‌نظمی تمام در سبزوار
کد خبر: 3609226
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
شب گذشته صورت گرفت؛

برگزاری مراسم سالگرد پدر شعر انقلاب با بی‌نظمی تمام در سبزوار

گروه شهرستان‌ها: اولین ساگرد پدر شعر انقلاب، شب گذشته 22 خرداد، در سبزوار، در حالی پایان یافت که تغییر مداوم زمان برنامه‌ها حکایت از بی‌نظمی و سطح پایین مراسم را می‌داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بعد از تغییر مراسم اولین سالگرد حمید سبزواری از 18 خرداد به 21 خرداد، در نهایت این مراسم 22 خرداد، بدون آنکه در شان و خور آن شاعر باشد در سبزوار برگزار شد.
ای کاش حمید سبزواری در تهران می‌ماند
براساس این گزارش، از نشست‌های عجولانه مسئولان سبزوار در خرداد، می‌شد نتیجه گرفت مراسم در خور شانی برگزار نخواهد شد، چرا که مسئولان شهرستان سبزوار چند روز مانده به سالگرد پدر شعر انقلاب در سطح شهر با بنرهای بزرگی که نصب کردند خبر از برگزاری کنگره حمید سبزواری دادند، در حالی که تا آخرین روزهای هفته گذشته، مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری در پی برگزاری جلسه‌ای برای مراسم بودند و با پیگیری از دانشگاه هیچ خبری از برگزاری کنگره نبود.
ای کاش حمید سبزواری در تهران می‌ماند
همچنین، اولین تغییر و نزول برنامه‌ها از دانشگاه حکیم سبزواری، با تغییر کنگره به نشستی علمی در روز 22 خرداد آغاز شد و در نهایت با سخنرانی فرماندار سبزوار این نشست علمی پایان یافت، نشستی که برخی از خبرنگاران سبزوار از سخنرانی فرماندار سبزوار و نبود برخی مسئولان فرهنگی شهرستان و شاعران در این نشست گلایه داشتند.
این گزارش اضافه می‌کند، در شامگاه 22 خرداد نیز در حالی که اطراف مزار حمید سبزواری، شاعر بزرگ انقلاب در تاریکی مطلق بود با حضور برخی از مسئولان طی مراسمی از نرم‌افزار اندروید حمید سبزواری با نگاهی به زندگی‌نامه و آثار آن مرحوم رونمایی شد.
ای کاش حمید سبزواری در تهران می‌ماند
همچنین، این مراسم که در نهایت بی‌تدبیری مسئولان شهرستان سبزوار برنامه‌ریزی شده بود. با مراسم اختتامیه مسابقات قرآن در محل امامزاده شعیب(ع) تداخل داشت و رونمایی از جشنواره سرودهای پدر شعر انقلاب و برگزاری آن در بهمن سال جاری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
بر اساس این گزارش، اولین مراسم سالگرد پدر شعر انقلاب با گلایه فرزند آن مرحوم از سرقت کابل برق خانه پدری در سبزوار توسط دزدان به پایان رسید. پایانی که مسئولان شهرستان وعده داده بودند موزه پدر شعر انقلاب را در سبزوار راه‌اندازی کنند ولی گویا در سبزوار چند متر جا برای آثار آن مرحوم پیدا نمی‌شود.
برگزاری مراسم سالگرد پدر شعر انقلاب با بی‌نظمی تمام در سبزوار
ای کاش پدر شعر انقلاب در تهران می‌ماند تا نمایندگان مجلس، برای او سه موزه مانند موزه شهدا، موزه آثارش را درست می‌کردند و آن شاعر گرانقدر انقلاب بعد از مرگش به آرزویش می‌رسید.
هرچند از مسئولانی غیر بومی در سبزوار توقع چندانی نمی‌رود اما از مسئولان بومی شهرستان مردم توقع دارند برای شان و منزلت آن شاعر گرانقدر انقلاب بیش از اینها ارج گذاشته شود و به وعده‌هایی که داده‌اند، عمل کنند.
captcha