انعکاس مفاهیم دینی با بهره‌جویی از هنر خوشنویسی
کد خبر: 3609314
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

انعکاس مفاهیم دینی با بهره‌جویی از هنر خوشنویسی

گروه فرهنگی: مدرس خوشنویسی با خودکار در خراسان جنوبی گفت: خوشنویسی هنری است که می‌توان با بهره از آن به ترویج دین کمک کرد.

مسعود کاظمی، در حاشیه نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌جنوبی، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: خوشنویسی با خودکار فشار قلم بر خلاف خط تحریری که تمام حروف اندازه هم است در این خط با فشار قلم حالت قلم نی پیدا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر خوشنویسی با فشار قلم در سه مقطع در استان آموزش داده می‌شود که هنرجویان آموزش دیده در این رشته در استان جایگاه خوبی را در سطح کشوری دارند.

این مدرس خوشنویسی اظهار کرد: این سبک خوشنویسی در حال حاضر فراگیر شده چرا که هنری ارزان است که با یک خودکار و کاغذ می‌توان با آموزش فنون خاص این هنر را آموخت.

کاظمی تاکید کرد: متاسفانه در خراسان‌جنوبی با توجه به وجود اساتید مطرحی مثل استاد"اسماعیلی مود"استقبال از این هنر خیلی ضعیف است که یکی از دلایل این امر می‌تواند تبلیغات کم باشد.

انکعاس مفاهیم دینی با بهره‌جویی از هنر خوشنویسی

وی تصریح کرد: باید از وجود چنین استادی در استان باید بهره برد و برای این منظور باید به تبلیغات هنری توجه بیشتری شود.

این مدرس خوشنویسی اضافه کرد: زمانی که حرف از رشته‌های هنری زده می‌شود در ذهن مردم شاید موسیقی در ابتدا تداعی شود در حالی که خوشنویسی هنری است که می‌تواند در اختیار دین قرار گیرد باشد.

کاظمی تاکید کرد: خراسان‌جنوبی با توجه به وجود هنرمندان برجسته، بیشتر از این گنجایش برای پیشرفت در این رشته دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشنویسی هنری بصری است و هم با وجود حس می‌شود، تاکید کرد: با بهره‌جویی از هنر خوشنویسی در نوشتن آیه قرآن و ادعیه می‌تواند در راستای ترویج دین کمک کرد.

این مدرس خوشنویسی در استان اظهارکرد: در حال حاضر ادعیه اکثرا با یک فونت نوشته می‌شود در حالی که اکثر ادعیه را می‌توان با خط نستعلیق نوشت همان طور که در کتب قدیم نیز به چشم می‌خورد.

کاظمی یادآور شد: نستعلیق خط اصیل ایرانی است که زیبایی بصری و جلوه‌ای دارد که در بسیاری از خط‌ها شاید نتوان مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه یک خط خوب می‌تواند به فرد شخصیت بدهد، گفت: هنر برای ارزه دادن است و تا مخاطبی نباشد هنری برای عرضه وجود ندارد.

انکعاس مفاهیم دینی با بهره‌جویی از هنر خوشنویسی

این مدرس خوشنویسی تاکید کرد: خوشنویسی هنر کم خرجی بوده و با هزینه پایین و هرجایی می‌توان تمرین کرد.

کاظمی با بیان اینکه هرکس در هر زمینه و رشته‌ای می‌تواند در هنر ورود پیدا کند، خاطرنشان کرد: هنر در رفتار انسان نیز تاثیرگذار بوده و فردی که به عنوان هنرمند جایگاه اجتماعی پیدا می‌کند نمی‌تواند برخی کارها را انجام دهد.

captcha