دانشجویانه مهم‌ترین طرح خانه فرهنگ دیجیتال نونگران است
کد خبر: 3609350
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
مسئول خانه فرهنگ دیجیتال نونگران:

دانشجویانه مهم‌ترین طرح خانه فرهنگ دیجیتال نونگران است

گروه اجتماعی: مسئول خانه فرهنگ دیجیتال نونگران با اشاره به اینکه دانشجویانه مهم‌ترین طرح خانه فرهنگ دیجیتال نونگران است، تصریح کرد: در حقیقت دانشجویانه یک طرح تحول‌آفرین ملی برای رفع واقعی نیازهای اشتغال و کاریابی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

عمار محمدی آلاشلو در حاشیه نمایشگاه قرآن کریم، گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: خانه‌های فرهنگ با هدف ساماندهی تولید محتوا، نرم‌افزار، فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از فضای مجازی و عرصه نرم‌افزاری از شبکه ملی فرهنگ مجوز دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به تاسیس خانه فرهنگ دیجیتال نونگران بیرجند با همکاری کانون فرهنگی مسجد امام حسین (ع) بیرجند در پاسداران ۳ پلاک ۷۳، افزود: این موسسه فرهنگی در حال حاضر چند پروژه نرم‌افزاری مهم را در دست اجرا دارد و نیز طرح‌هایی در نوبت تصویب نهادهای فرهنگی استان هستند که به زودی اجرا می‌شوند.

مسئول خانه فرهنگ دیجیتال نونگران با اشاره به اینکه دانشجویانه مهم‌ترین طرح خانه فرهنگ دیجیتال نونگران است، تصریح کرد: در حقیقت دانشجویانه یک طرح تحول‌آفرین ملی برای رفع واقعی نیازهای اشتغال و کاریابی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

محمدی آلاشلو ادامه داد: در این طرح به جای روش‌های کهنه قدیمی که هیچ مشکلی را حل نکرده، شیوه آموزشی خاص طراحی شده و آموزش‌های مهم و کاربردی در محیط اجتماعی در یک بسته جامع در بر دارد. وی افزود: روش کار دانشجویانه بدین شکل است که افراد از آموزش‌های دانشجویانه استفاده کرده و با گذراندن تست‌هایی مهارت‌سنجی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در دانشجویانه یک پروفایل گرافیکی مهارتی به نام درخت دانش تعریف شده بدین ترتیب مهارت‌های آموخته شده هر فرد در پروفایل اختصاصی او به شکلی متفاوت به نمایش درخواهد آمد و در نهایت با معرفی افراد توانمند به کارآفرینان، تلاش می‌شود بهترین گزینه‌های مد نظر کارآفرین معرفی شوند و مسیر استخدامی همواری برای عضو دانشجویانه فراهم شود. نکته مهم دانشجویانه این است که این پروژه به طور کامل در بستر وب قرار دارد و همه می‌توانند با دسترسی به اینترنت از آن استفاده کنند.

مسئول خانه فرهنگ دیجیتال نونگران اظهارکرد: دانشجویانه در مرحله اول دانشجویان و طلاب در حال تحصیل را مخاطب خود قرار داده ولی بررسی‌های ما نشان داده که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز می‌توانند از آن به خوبی استفاده کنند.

محمدی‌آلاشلو افزود: همچنین مشخص شد که افرادی که در محیط خصوصی، دولتی مشغول به کار هستند نیز با گذراندن آموزش‌های دانشجویانه می‌توانند در محیط کار خود رشد کنند و ارتقای سازمانی داشته باشند.

وی اظهارکرد: دانشجویانه از ۶ سال پیش پایه‌ریزی شد و تاکنون حدود ۴۰۰۰ نفر ساعت کار فکری روی آن انجام شده تا به مرحله فعلی رسیده است.

مسئول خانه فرهنگ دیجیتال نونگران افزود: با توجه به اینکه در دانشجویانه با تحلیل ضعف‌های موجود در سیستم آموزشی کشور به ابداع راه‌حل اقدام شده و نیز تست‌هایی که با دانشجویان انجام دادیم، مطمئن هستیم که موفقیت بالایی کسب خواهیم کرد.

محمدی‌آلاشلو ادامه داد: امروزه توانمندسازی نسل جوان به معضلی ملی تبدیل شده و شاهدیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و حوزوی پس از اتمام تحصیلات در عرصه اجتماعی حرفی برای گفتن ندارند و از مهارت‌های کلیدی برخوردار نیستند. در واقع دانشجویانه با ارایه راه حلی جامع به این مشکل پاسخ گفته و تنها به آموزش مقدماتی بسنده نکرده و اعضا را از آموزش مقدماتی تا اشتغال و پس از آن همراهی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وب سایت daneshjooyaneh.ir و کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی @daneshjooyaneh در حال جذب مخاطب برای دانشجویانه هستند، گفت: ثبت‌نام در سایت دانشجویانه کاملا رایگان است و اعضا با پرداخت حق عضویت ماهانه به حجم بزرگی از آموزش‌ها دسترسی خواهند داشت که به تدریج توسط تیم پشتیبان برایشان ارسال خواهد شد.

مسئول خانه فرهنگ دیجیتال نونگران خاطرنشان کرد: امیدوارم مسوولین اهمیت پروژه دانشجویانه را به خوبی درک کنند و ما را در معرفی این پروژه به نسل جوان امروز کمک کنند.

captcha