120 بقعه متبركه فارس، میزبان نیایشگران قائم‌الیل شب‌های قدر می‌شوند
کد خبر: 3609552
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

120 بقعه متبركه فارس، میزبان نیایشگران قائم‌الیل شب‌های قدر می‌شوند

گروه اجتماعی: مدیركل اوقاف فارس از برگزاری مراسم‌ شب‌های قدر در 120 بقعه متبركه شاخص این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 23 خردادماه گفت: همزمان با شب‌های قدر مراسم احیا و سوگواری در بیش از 120 بقعه متبرکه استان فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شب قدر برترین و مهم ‌ترین شب سال در فرهنگ اسلامی است و ارزش این شب بیشتر از هزار ماه دیگر است، گفت: بقاع متبرکه، امامزادگان شهرستان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و هیئت مذهبی در روزهای 19، 21 و 23 رمضان‌المبارک میزبان سوگواران مراسم احیای شب‌های قدر هستند كه در این شب‌ها به نیایش و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند.

موسوی در ادامه به عناوین برنامه‌های اجرایی در این شب‌ها اشاره كرد و گفت: تلاوت قرآن کریم، قرائت دعای جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی، مناجات امیرالمؤمنین(ع) و قرآن به سر گرفتن بخشی از برنامه‌های اجرایی است که در این شب‌های پر فضیلت برگزار می‌شوند.

مدیركل اوقاف فارس با اشاره به اینکه این مراسم معنوی در سراسر بقاع متبرکه از ساعت 22 شب آغاز می‌شود، گفت: در بقاع متبرکه امامزادگان شاه فرج‌الله(ع) لامرد، امامزاده پیرمراد و سید اولیاء(ع) استهبان، شاه صفی الدین و شیخ یوسف(ع) سروستان، در امامزاده احمد و جعفر(ع) شهر بهمن آباده ، سید حسین(ع) کازرون و امامزاده فضل و حسین(ع) در جهرم مراسم شب و شام حضرت علی(ع) با حضور مداحان و سخنرانان برجسته این مراسم‌های معنوی برگزار می‌شود.

موسوی ادامه داد: همچنین در آستان مقدس امامزادگان شاه ابوالقاسم میمند فیروزآباد، امامزاده میرعلی‌بن الحسین(ع) لارستان امامزاده ایوب نبی(ع) در مرودشت، امامزاده سیدمحمدریزآب ع) و امامزاده سبزپوش ع) گراش، مراسم راز و نیاز در شب‌های قدر برگزار می‌شود.

وی گفت: آستان مقدس امامزادگان شاه خوشنام(ع) شهرستان مهر، سید تاج‌الدین محمد(ع) و میرشهدا هنگام در شهرستان قیر و در شهرستان سپیدان امامزاده شاه علمدار دالین و همچنین در مسجد اهل بیت و امام رضا(ع) شهرستان اوز و در امامزاده ابوالقاسم(ع)، سیدعلاءالدین حسین(ع)، پیرمراد داراب نیز میزبان روزه داران در مراسم معنوی احیای شب‌های قدر هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در پایان گفت: در تعدادی از بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص از محل اجرای نیات واقفین موقوفات و کمک‌های خیرین روزه‌داران در هنگام سحر اطعام می‌شوند.

captcha