دوره تربیت دانشجومعلم قرآن نظارت بیشتر جهاددانشگاهی را می‌طلبد
کد خبر: 3609765
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

دوره تربیت دانشجومعلم قرآن نظارت بیشتر جهاددانشگاهی را می‌طلبد

گروه فعالیت‌های قرآنی: ایرج کوهی، یکی از دانشجومعلمان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزش قرآن جهاد دانشگاهی ضمن مثبت ارزیابی کردن این دوره‌ها بر اهمیت نظارت بیش از پیش جهاددانشگاهی و حمایت این نهاد از دوره تأکید کرد.

ایرج کوهی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد شیمی تغذیه دانشگاه تبریز، که از جمله دانشجومعلمان دوره آموزشی جهاددانشگاهی بوده است در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به ارائه گزارشی از دوره‌ها پرداخت و بیان کرد: سطح دوره تهران با توجه به این که از اساتید طراز اول مانند استاد خواجوی استفاده شده بود بسیار بالا و قابل استفاده بود، البته سایر اساتید این دوره نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار بودند و به لحاظ محل اقامت نیز شرایط مناسبی داشتیم.
کوهی به انتقاداتی از دوره تهران نیز پرداخت و تصریح کرد: برای این دوره گزینش خوبی صورت نگرفت و شاهد این بودیم که تقریبا نیمی از شرکت کنندگان در دوره توانایی قرائت قرآن حتی به شکل ابتدایی آن را نیز نداشتند اما در دوره قم این ضعف برطرف شد و به کسانی که شایسته بودند مدرک دادند و قرار شد دیگران در دوره‌های بعدی مجدد حضور یابند.
وی در ادامه افزود: یک اشکال دیگر در مورد دوره قم مربوط به سؤالات مطرح شده بود چنان که به صورت یکدست سؤالات تایپ و تنظیم نشده بود و شاهد اغلاطی در آنها بودیم که باید این مشکلات نیز برطرف شود، علاوه بر این مطالبی که در تهران فراگرفته بودیم در قم به صورت کتبی و شفاهی مورد آزمون قرار گرفت.
کوهی در مورد مدرک این دوره تصریح کرد: تا به حال برای استفاده از این مدرک موقعیت زیادی برای من پیش نیامده و با توجه به این که در حال گذراندن دوران خدمت سربازی هستم لذا فعلاً نمی‌توانم کلاس داشته باشم اما با توجه به صحبت‌هایی که از دوستانم شنیدم به نظر می‌رسد این گواهی در آموزشگاه‌های مختلف دارای اعتبار است، اما یکی از مشکلات آن نحوه تنظیم گواهی است که باید بهتر و زیباتر تنظیم شود و یک مقدار شکل رسمی‌تری به خود بگیرد.
وی در ادامه افزود: بعد از اتمام این دوره‌ها با ما تماسی گرفته نشد، فقط یکبار از جهاد دانشگاهی دانشگاه تبریز برای برپایی کلاس با بنده تماس حاصل شد که گفتند به لحاظ مالی حمایت می‌کنیم و در نهایت این کلاس بدون هیچ مشکلی دایر شد.
کوهی تصریح کرد: البته جهاد دانشگاهی نیز باید به حمایت بیشتر از این دوره بپردازد و کار خود را پیگیری کند، علاوه بر این نظارت بر کلاس‌هایی که تشکلی می‌شود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، از این نظر که اگر کسی از کلاس‌های آموزشی خود عکس فرستاد واقعا آن کلاس وجود خارجی داشته باشد که این مسئله نیز نظارت جهاد دانشگاهی را می‌طلبد.
یادآور می‌شود، طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، در راستای نیل به نهضت قرآن‌آموزی در کشور و با هدف آموزش به دانشجویان مستعد و آشنا به علوم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، جهت تعلیم به دیگر دانشجویان و نیز گسیل به مناطق محروم کشور در قالب اردوهای جهادی قرآنی در حال اجرا است.
captcha