نشست «الزامات هنر قرآنی» برگزار شد
کد خبر: 3609943
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹

نشست «الزامات هنر قرآنی» برگزار شد

گروه هنر: نشست تخصصی «الزامات هنر قرآنی» با حضور مرتضی نداف و زهرا مودب، سوخته‌نگار و علیرضا برزکار، خوشنویس و تذهیب کار در غرفه ایکنا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست «الزامات هنر قرآنی» با حضور مرتضی نداف سوخته نگار، زهرا مودب سوخته نگار و علیرضا برزکار خوشنویس و تذهیب کار امروز بیست‌و‌چهارم خردادماه در غرفه ایکنا واقع در بیست‌‌و‌پنجمین نمایشگاه قرآن برگزار شد. در این جلسه هنرمندان حاضر درباره نیازها و الزامات هنر قرآنی سخن راندند.

علی برزکار در این نشست گفت: هنر سوخته‌نگاری بیش از 4000 سال قدمت دارد و آن را باید یکی از هنرهای ماندگار توصیف کرد. این هنر برای من تنها یک هنر صرف نیست، بلکه فرصتی است تا به واسطه آن بخواهم تمایلات قرآنی خود را به شکلی تصویر کنیم که تا به حال دیده نشده است. در این راستا خوشحالم که توانستم به دست‌آوردهای بسیار خوبی برسم و عده‌ کثیری را به سمت هنر قرآنی بکشانم.

زهرا مودب نیز در این جلسه گفت: من هنر سوخته را از همسرم (مرتضی نداف) آموختم. نکته جالب اینجاست که تا به آن روز من به هیچ وجه کار هنری نکرده بود، اما زیبایی کلام خدا که در آثار همسرم وجود داشت مرا جذب این هنر کرد و تا به امروز با شدت هر چه تمامتر آن را دنبال می‌کنم.

در انتهای این گزارش علی برزکار نیز تصریح کرد: من بیش از آنکه خود را خوشنویس بدانیم، تذهیب کار می‌دانم، چون به صورت ویژه این هنر را دنبال می‌کنم، اما در هر دو بخش من دلبستگی عمیقی به موضوعات قرآنی دارم و هیچگاه خود را از آن جدا نمی‌دانم، اما به عنوان فردی که همیشه کار قرآنی کرده، افسوس می‌خورم چرا هنر قرآنی آنگونه که باید دیده نمی‌شود.
متن کامل این نشست متعاقبا ارسال می شود.
captcha