وقتی كه عشق، زندگی را از كعبه تا محراب رقم می‌زند/ نگین‌های فارس داغدار سوگ پدرند
کد خبر: 3610066
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

وقتی كه عشق، زندگی را از كعبه تا محراب رقم می‌زند/ نگین‌های فارس داغدار سوگ پدرند

گروه اجتماعی: به راستی چه كسی جز علی(ع)، نخستین یار پیامبر(ص) و یگانه حامی اسلام، مستحق این مقام بود كه در كعبه پا به این جهان خاكی نهاده و در خانه خدا، به سوی آسمان عروج كند و این سرنوشتی بود كه خدای كعبه برای علی(ع) رقم زد تا هماره همنشین او باشد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) از فارس، باز هم روز مصیبت عظمی فرا رسید. روزی كه در آن اسلام یگانه حامی و پشتیبان خود را از دست داد و بدین سان سرنوشت تاریخ بشری به گونه دیگری رقم خورد.

زمانی كه نوای «فزت و رب الكعبه» را زمزمه كرد، تمام عالم به سوگ نشستند. او یگانه مردی بود كه حتی خانه كعبه هم از آمدنش شكافت و برای رفتن این اولین عاشق اسلام، فرقش را شكافتند تا اولین شهید محراب هم شود و اینگونه بود كه هم آمدنش و هم رفتنش در بهترین نقاط این زمین خاكی رقم خورد.

به راستی چه كسی جز علی(ع)، نخستین یار پیامبر(ص) و یگانه حامی اسلام، مستحق این مقام بود كه در كعبه پا به این جهان خاكی نهاده و در خانه خدا، به سوی آسمان عروج كند و این سرنوشتی بود كه خدای كعبه برای علی(ع) رقم زد تا هماره همنشین او باشد.

به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی(ع) كه منشأ تغییرات و تحولات بسیاری در زندگی مسلمانان بود، همه ساله برنامه‌های سوگواری متعددی در نقاط مختلف كشورمان و بلكه تمام نقاط مسلمان‌نشین دنیا برگزار می‌شود چرا كه علی(ع) مولای تمام متقیان عالم است.

همزمان با سراسر كشور، مراسم‌های سوگواری و عزاداری نیز در یك هزار و 400 بقعه متبركه استان فارس نیز از شب گذشته، 24 خردادماه تاكنون در حال برگزاری است. تمام نگین‌های فارس امروز داغدار سوگ پدرند و میزبان دسته دسته سوگواران علوی هستند.

مراسم سوگواری در استان فارس با محوریت چلچراغ شیراز، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است. برگزاری سخنرانی مذهبی، مداحی و مرثیه‌سرایی از جمله برنامه‌های سوگواری است كه در این ایام در این حرم مطهر تدارك دیده شده است.

همچنین سایر بقاع متبركه شیراز و استان فارس نظیر حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز، حرم سیدتاج‌الدین غریب(ع)، حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز، حرم شاه داعی الله شیراز، حرم سیدحسین(ع) كازرون، حرم آقام شهید(ع) فراشبند، امامزاده شاهزاده ابوالقاسم زرقان(ع) و غیره از جمله حرم‌های مطهری هستند كه امروز میزبان خیل عظیم سوگواران علوی هستند.

این مراسم‌های سوگواری امشب نیز همزمان با شب‌ قدر21 رمضان در 120 بقعه متبركه شاخص استان فارس برگزار خواهد شد و در آن علاوه بر مراسم‌های سوگواری و مرثیه‌سرایی، سخنرانی‌های مذهبی و قرائت قرآن و ادعیه‌های وارده برگزار می‌شوند.

captcha