شب قدر، شب نزول قرآن همراه با جلسه قرآن + صوت و عکس
کد خبر: 3610109
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

شب قدر، شب نزول قرآن همراه با جلسه قرآن + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه آموزش حفظ و قرائت قرآن سعید حاجیان، قاری و مدرس حوزه و دانشگاه، همزمان با شب 21 ماه مبارک رمضان در حسینیه فاطمیون تهران برگزار شد.

شب قدر، شب نزول قرآن همراه با جلسه قرآن+صوت وعکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه آموزش حفظ و قرائت قرآن سعید حاجیان، قاری ممتاز کشورمان و مدرس حوزه و دانشگاه، شب گذشته همزمان با شب 21 ماه مبارک رمضان از ساعت 21:30 الی 23 در حسینیه فاطمیون برگزار شد.

در این جلسه، اعضا به ارائه تمرینات خود از مقاطع تلاوتی که توسط سعید حاجیان مشخص شده بود، پرداختند و حاجیان، نفس به نفس نکات صوت و لحنی آنها را متذکر می‌شد.

شب قدر، شب نزول قرآن همراه با جلسه قرآن+صوت وعکس

از جمله مواردی که شب گذشته بسیار در جلسه تمرین شد، مقام چهارگاه بود که حاجیان با اشاره به اینکه این مقام، به مقام رست بسیار نزدیک است، گفت: این مقام ترکیبی از نغمات ماهور، چهارگاه و چند مقام فرعی و کوچک دیگر است. نغمه ماهور نقش بسیار مهمی در این مقام ایفا می‌کند، چون گوشه‌هایی از ماهور به چهارگاه ختم می‌شود که در تلاوت بسیار زیبا جلوه می‌کند.

این قاری ممتاز کشورمان در ادامه با اشاره به اینکه امشب شب قدر است و در این شب برای برادر مومن خود دعا کنیم، حدیثی از امام صادق(ع) نقل کرد و گفت: خداوند دعای سه گروه را همیشه برآورده می‌کند، دعای پدر و مادر در حق فرزندان، دعای مظلوم در حق کسی که او را از ظلم رهایی داده و دعای برادر مومن در حق برادر مومنی که به او در انجام کاری یاری رسانده است.

شب قدر، شب نزول قرآن همراه با جلسه قرآن+صوت وعکس

حسن ختام این جلسه قرآن، تلاوت محمدامین بختیاری از استان سیستان و بلوچستان و ارائه محفوظات توسط امیرمهدی جعفریان، حافظ کل قرآن کریم بود که با تشویق حاضران در جلسه و اهدای جایزه توسط سعید حاجیان همراه بود.
این جلسه همزمان با ماه مبارک رمضان در هیئت فاطمیون تهران از ساعت
۲۱:۳۰ تا 23 با حضور آقایان علاقه‌مند و به مدت ۳۰ شب برپا می‌شود. هیئت فاطمیون تهران در خیابان مجاهدین اسلام، چهارراه آبسردار واقع شده است.

در ادامه تلاوت محمدامین بختیاری و گزارش تصویری این جلسه ارائه می‌شود.

کد
دریافت

مطالب مرتبط
captcha