پیام تسلیت مسئول انجمن تعزیه مازندران در پی درگذشت پیشکسوت تعزیه مازندران
کد خبر: 3610125
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

پیام تسلیت مسئول انجمن تعزیه مازندران در پی درگذشت پیشکسوت تعزیه مازندران

گروه فرهنگی: مسئول انجمن تعزیه سازمان بسیج هنرمندان مازندران در گذشت سید حسن مهدوی پیشکسوت تعزیه مازندران را به جامعه تعزیه خوانان کشور تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران قاسم رجبی مسئول انجمن تعزیه سازمان بسیج هنرمندان مازندران در پی درگذشت سید حسن مهدوی پیشکسوت تعزیه مازندران فقدان وی را به جامعه تعزیه خوانان کشور و مازندران تسلیت گفت.
وی افزود: مازندران مهد تعزیه خوانی کشور است و یکی از فعالان این عرصه حاج سید حسن مهدوی از پیشکسوتان تعزیه مازندران بود که از او به عنوان «سید الصوت » هنر شبیه خوانی یاد  می‌کردند.
وی با بیان اینکه این هنرمند روز سه‌شنبه به علت عارضه قلبی در سن 70 سالگی به دیار باقی شتافت، افزود: استاد مهدوی در هفتم بهمن سال 1326 شمسی در روستای « هارون کلا » آمل چشم به جهان گشود و از سن هفت سالگی در کنار پدر مرحومش، هنر تعزیه را فرا گرفت و از محضر استادان بنام تعزیه کشور تجارب زیادی کسب کرد.
رجبی اظهار کرد: هنرمند بزرگ عرصه تعزیه خوانی استان مازندران  در مدت  فعالیتش در این عرصه حدود 63 مسئولیت تعزیه‌گردانی را بر عهده داشت که به همین دلیل  وی را به عنوان پدر تعزیه شهرستان آمل خطاب می‌کردند.
مسئول انجمن تعزیه سازمان بسیج هنرمندان با ارایه این مطلب که هنرمندی مهدوی در نقش حضرت ابوالفضل و امام حسین(ع) و اجرای مسلط در برنامه‌ها زبانزد دوستداران این هنر بود، گفت: از افتخارات این هنرمند شبیه خوان مازندرانی، دریافت لوح تقدیر و جایزه ویژه پیشکسوتی تعزیه کشور است و بیش از صدها اجرای مجلس تعزیه در طول دوران فعالیتش در عرصه تعزیه استان بود.
رجبی عنوان کرد: انجمن تعزیه سازمان بسیج هنرمندان مازندران بدین‌وسیله درگذشت پیشکسوت تعزیه مازندران را به جامعه تعزیه خوانان مازندران و کشور تسلیت می‌گوید، روحش شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
captcha