لحظه شهادت حضرت علی(ع)؛ غروب یک حقیقت بزرگ
کد خبر: 3610166
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲

لحظه شهادت حضرت علی(ع)؛ غروب یک حقیقت بزرگ

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه در تاریخ، خاطرات تلخ تنهایی حضرت علی(ع) مانده و فراموش نشدنی نیست، لحظه شهادت حضرت علی(ع) را غروب یک حقیقت بزرگ دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته نماز جمعه با بیان اینکه علی بن ابیطالب حضرت علی(ع) در دامن پیامبر اسلام رشد یافته است، گفت: ایمان حضرت علی(ع) به گونه ای بوده که حتی برای یک لحظه در اجرا نکردن فرمان خداوند متعال و پیامبر اسلام(ص) بهانه نیاورده است.
وی با اشاره به اینکه در جنگ خیبر و احد امیرالمومنین(ع) بود که جان خود سپر کرد و لشکری را شکست داد، گفت: تاریخ باید شهادت بدهد در خصوص کسی که از کودکی در دامن پیامبر(ص) پرورش یافته و اولین فرد در جهاد، دفاع، ایمان و خواندن نماز در کنار و با پیامبر اسلام(ص) بوده است.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اعلام اینکه در لحظه رحلت پیامبر اسلام(ص) سر و صورت ایشان بر روی دست های حضرت علی(ع) بود، اظهار کرد: کلام خود حضرت در خطبه 197 نهج‌البلاغه است که فرموده‌اند: «من متولی غسل پیامبر شدم و فرشتگان کمک می‌کردند تا ایشان را غسل دهم و در و دیوار بر ما گریه می‌کردند».
وی با بیان اینکه کسی نزدیک‌تر از حضرت علی(ع) به پیامبر(ص) و شایسته‌تر از ایشان به جانشینی پیامبر اسلام(ص) نیست، لحظه شهادت حضرت علی(ع) را غروب یک حقیقت بزرگ دانست و بیان کرد: به عنوان شیعه و دوستدار حضرت علی(ع) حسرت می‌خوریم بر آنچه برایشان گذشته است.
وی با بیان اینکه در تاریخ خاطرات تلخ تنهایی حضرت علی(ع) مانده و فراموش نشدنی نیست، افزود: نه مردم حتی روزگار هم علی(ع) را درک نکرد و گنجایش وجود ایشان را نداشت.
حجت‌الاسلام طباطبایی به اشاره به اینکه امروز از این جریان‌ها باید عبرت بگیریم و قدر این نظام، حکومت، انقلاب و رهبری را بدانیم که اگر ندانیم به حضرت علی(ع) ظلم کرده ایم، گفت: بر اساس وصیت حضرت علی(ع) به فرزندان خود باید طرفدار مظلوم و دشمن ستمگر بود.
خطیب جمعه کاشمر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از آخرین فرصت شب قدر که در پیش داریم باید به خوبی استفاده کرد، گفت: در شب قدر سعی کنیم خود را پیدا کرده و با نزدیک شدن به خدا، گذشته خود را جبران کنیم.
وی، درک شب قدر را به معنای رسیدن به همه خوبی‌ها دانست و افزود: سرنوشت دنیا و آخرت ما در این شب‌ها رقم می‌خورد و این می‌طلبد که بسیار هوشیار و مراقب باشیم.
حجت‌الاسلام طباطبایی در ادامه با اشاره به تاسیس جهاد کشاورزی در سال 58 به فرمان امام، بیان کرد: نباید فراموش کرد که رویکرد و فلسفه تشکیل جهاد کشاورزی خدمت به محرومان، روستائیان و کشاورزان بوده است.
وی همچنین به تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام در سال 60 اشاره کرد و با موفق بودن کارنامه این سازمان اظهار کرد: به رغم اینکه تلاش‌های مستمر داشته اما چون تلاش تبلیغات اسلامی باید مستمر باشد، کافی نیست.
خطیب جمعه کاشمر مسئله تبلیغ و فرهنگ سازی را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: امیدوارم روزی برسد که هیچ روستا، شهر و مسجدی بدون روحانی و مبلغ نباشد و امر تبلیغ فراگیر شود.
وی همچنین به آغاز هفته قوه قضائیه از ابتدای تیرماه اشاره کرد و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 7 تیر به خصوص شهید مظلوم دکتر بهشتی و یاران باوفایش گفت: بدون شک قوه قضائیه را می‌توان به حق پرکارترین و خطیرترین و مظلوم‌ترین قوای کشور دانست.
وی حملات ناجوانمردانه دشمن، حجم بسیار پرونده‌ها و تهدیدها کار این قوه را سخت و طاقت‌فرسا کرده است، افزود: با این وجود این قوه، کارنامه‌ای بسیار درخشان و افتخارآمیز دارد.
captcha