پیام تسلیت انجمن تعزیه بسیج هنرمندان مازندران در پی درگذشت تعزیه‌خوان برجسته
کد خبر: 3610255
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵

پیام تسلیت انجمن تعزیه بسیج هنرمندان مازندران در پی درگذشت تعزیه‌خوان برجسته

گروه اجتماعی: مسئول انجمن تعزیه مازندران درگذشت «وحید رنجبر» تعزیه‌خوان جوان مازندرانی را به جامعه تعزیه‌خوانان و عموم مردم مازندران تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، قاسم رجبی مسئول انجمن تعزیه سازمان بسیج هنرمندان در پی تسلیتی به مناسبت درگذشت وحید رنجبر از تعزیه خوانان جوان مازندرانی و از شاگردان حاج سید حسن مهدوی از پیشکسوتان تعزیه مازندران پیامی را به شرح ذیل منتشر کرد.

در این پیام آمده است: مرحوم وحید رنجبر از شاگردان مرحوم استاد سید حسن مهدوی از پیشکسوتان تعزیه مازندران بوده و از کودکی در نزد وی به شاگردی پرداخته بود که درهنگام اجرای مراسم تعزیه دچار سکته مغزی شد و بعد از یک روز بستری در بیمارستان در روز تدفین استادش پیرغلام اباعبدلله الحسین(ع) حاج سیدحسن مهدوی به دیار باقی شتافت.
این پیام می‌افزاید: هنوز داغ از دست دادن حاج سید حسن مهدوی را تسکین نداده‌ایم که داغ از دست دادن وحید رنجبر تعزیه خوان و ذاکر اهل بیت جوان مازندرانی هم به آن اضافه شد، انشاءالله همراه با استادش در روز محشر با امام حسین محشور شوند.
انجمن تعزیه بسیج هنرمندان مازندران این غم را به خانواده رنجبر و جامعه تعزیه استان و کشور تسلیت گفته و از خداوند متعالی بقای عمر خانواده این عزیز ازدست رفته را خواهان است.
روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.
در ادامه این پیام امده است: وحید رنجبر فرزند ولی الله در 30 بهمن ماه 1364 در شهرستان آمل متولد شد. وی در سال 1373 زیر نظر حاج سید حسن مهدوی ,حاج حسن رضوانی شروع به خواندن تعزیه کرد و در سن 18 سالگی اولین تعزیه شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) را در روستای خشت سر محمود آباد اجراء کرد.
وی در سن 21 سالگی تعزیه شهادت حر را اجرا کرد و از کم سن ترین شهادت خوان‌های استان مازندران بود.
وحید رنجبر مقام اول را بین سه استان گیلان , گلستان و مازندران با حضور 50 گروه شبیه خوان در تعزیه شهادت حر بن ریاحی در سوگواره تعزیه آمل 1390 بدست آورد و در سال در سال 1377 در نقش حضرت علی اکبر(ع) در تعزیه شهادت حضرت ابوالفضل(ع) در شهرستان نور نیز موفق به کسب مقام اولی شد.
زنده یاد وحید رنجبر درادامه فعالیتش در گروه تعزیه خوانی سیدالشهدا به سرپرستی حاج مصعب رییسی به فعالیت پرداخت.
چندی پیش استاد سید حسن مهدوی در یکی از اجراهای تعزیه دست وحید رنجبر را بلند کرده و گفت که وی از کسانی هست که بعد از من راه مرا ادامه خواهد داد.

پیام تسلیت انجمن تعزیه بسیج هنرمندان مازندران در پی درگذشت تعزیه خوان برجسته
پیام تسلیت انجمن تعزیه بسیج هنرمندان مازندران در پی درگذشت تعزیه خوان برجسته
captcha