محبت و ارادت مثال‌زدنی لبنانی‌ها به مقام معظم رهبری + عکس
کد خبر: 3610257
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۸
پیشکسوت قرآنی از لبنان می‌گوید:

محبت و ارادت مثال‌زدنی لبنانی‌ها به مقام معظم رهبری + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی: ولی الله پوراحمدی، پیشکسوت قرآنی و جانباز دفاع مقدس به کشور لبنان و سوریه جهت تبلیغ قرآن کریم همراه با محسن قاسمی، قاری ممتاز کشورمان و دو حافظ نوجوان محمدعلی اکبری و امیرحسین اسلامی اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان قاریان و حافظان ممتاز جمهوری اسلامی ایران برای تبلیغ به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند.

ولی الله پوراحمدی، پیشکسوت قرآنی و جانباز دوران دفاع مقدس، از هفتم تا بیست و سوم خردادماه به کشور لبنان و سوریه جهت تبلیغ قرآن کریم همراه با محسن قاسمی، قاری ممتاز کشورمان و دو حافظ نوجوان محمدعلی اکبری و امیرحسین اسلامی اعزام شدند. 

محبت و ارادت مثال زدنی لبنانی ها به مقام معظم رهبری+عکس

ولی الله پوراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از کم و کیف برنامه ها و محافل این گروه اعزامی ما را مطلع ساخت. وی در ابتدا گفت: محافل انس با قرآن کریم، قبل از افطار و بعداز افطار در مکان های مختلف اجرا می‌شد و گروه های ایرانی به همراه قاریان لبنانی و مصری به ارائه تلاوت می‌پردازند. بدین صورت که ابتدا قاری لبنانی، تلاوت می‌کرد، سپس قاری ایرانی و در آخر قاری مصری به ارائه تلاوت مجلسی خود می‌پرداخت. همچنین در برخی از محافل، گروه های تواشیح سوری و لبنانی همراه ما به اجرای برنامه می‌پرداختند.

محبت و ارادت مثال زدنی لبنانی ها به مقام معظم رهبری+عکس

حاج ولی با اشاره به اینکه از تلاوت قاریان ایرانی استقبال بسیار خوبی به عمل آمد گفت: حافظان نوجوان ایرانی نیز، به نحو احسن جواب گوی سوالات مردم بودند و پاسخ های آنان، تشویق مستمعین را همراه داشت. پس از اجرای برنامه‌ها نیز، مستمعین به صورت تکی و دسته جمعی با گروه ایرانی دقایق زیادی عکس یادگاری می‌گرفتند. همچنین بیشتر محافل، توسط رادیو و تلویزیون لبنان ضبط می‌شد.

محبت و ارادت مثال زدنی لبنانی ها به مقام معظم رهبری+عکس

این پیشکسوت قرآنی کشورمان در ادامه شهرهایی که تلاوت در آنجا انجام شد، نام برد و گفت: در شهرهای بیروت، طرابلس، صیدا، صور، جزین ، نبطیه، بعبدا، بقاع، بعلبک، البقاع غربی و دیگر شهرهای تابعه استان‌های لبنان به تلاوت پرداختیم. بدین صورت که ساعت 5 بعد از ظهر به سمت شهرها حرکت کرده و تا ساعت 2 بامداد به اجرای برنامه می‌پرداختیم و باز می‌گشتیم.

پوراحمدی ادامه داد: بعضی اوقات تا خطوط صفر مرزی جلو می‌رفتیم و در شهرها و روستاهای مرزی برنامه اجراء می‌کردیم تا جایی که گاهی آنقدر جلو می‌رفتیم که مرزهای اسرائیل اشغالگر قابل مشاهده بود.

این جانباز 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه در نماز جمعه شهر بیروت نیز به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختیم و تلاوت و اخلاق گروه قرآنی بسیار مورد رضایت مسئولان لبنانی بود گفت: خداوند متعال، لطف کرد و به نیابت از ایرانیان به زیارت مزار حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) مشرف شدیم. همچنین در نماز جمعه شهر بیروت نیز به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختیم.

محبت و ارادت مثال زدنی لبنانی ها به مقام معظم رهبری+عکس

وی در پایان تصریح کرد: مهمترین مطلب در این سفر، محبت و ارادت لبنانی ها به مقام معظم رهبری بود که هر وقت نام آقا ذکر می‌شد، صلوات بلندی می‌فرستادند. همچنین از دیگر نکات خوب این سفر، حضور پدران حافظان نوجوان در سفر بود.

captcha