انتظار ابتكار از معاونت قرآنی ارشاد
کد خبر: 3610262
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

انتظار ابتكار از معاونت قرآنی ارشاد

گروه سلامت: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه جای محیط زیست در نمایشگاه قرآن خالی بود یادآور شد: سال‌های قبل غرفه‌هایی بودند که به مباحث محیط زیستی می‌پرداختند، انتظار داریم با کمک معاونت قرآنی وزارت ارشاد بتوانیم نقش قوی‌تری را برای مباحث محیط زیست با توجه به ابعاد مختلف آیات قرآن کریم در رابطه با محیط زیست و طبیعت در نمایشگاه قرآن در نظر گیریم.

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با تأکید بر بهره‌گیری از قرآن برای تعیین نقشه راه رفتارهای محیط زیستی اظهار کرد: قرآن کریم در آیات خود نقشه راهی را برای طبیعت و محیط زیست و نحوه رفتار انسان ترسیم کرده است که اگر در این نقشه راه قرار بگیریم می‌توانیم شیوه درستی را برای رفتار خود تعیین کنیم.
وی افزود: این روش کنونی رفتار ما که حاصل آن تخریب محیط زیست و صدماتی است که بر سلامت انسان وارد این کره مسکوني وارد می‌شود چنانکه به آموزه‌های قرآنی رجوع کنیم و به آن عمل کنیم، مسلما تغییر پیدا می‌کند.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: متأسفانه سبک زندگی مردم ما با آموزه‌های قرآنی فاصله دارد، در حوزه الگوی مصرف، ما الگوی درستی در مصرف انرژی، آب،  غذا و تولید پسماند نداریم، در حالیکه قرآن این الگوها را ارائه داده و ما باید از آن پیروی کنیم.
وی ادامه داد: قرآن کریم در حفاظت از محیط زیست آموزه‌ها و تعالیم مناسبی دارد که ما باید بیشتر به آن جایگاه توجه داشته و این آموزه‌ها را به زندگی مردم آوریم، اگر چنین کاری انجام گیرد بسیاری از چالش‌هاي ما در حوزه محیط زیست در ایران برطرف می‌شوند.
ابتکار با اشاره به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با ترویج اخلاق محیط زیستی بر مبنای آموزه‌های دینی و قرآنی تصریح کرد: سازمان محیط زیست به صورت ساختاری با حوزه‌های علمیه همکاری داشته و در مباحث آموزشی و پژوهشی کارهای مشترک و خوبی شکل گرفته؛ یکی از این موارد آموزش و پژوهش در رابطه با آموزه‌های قرآنی مرتبط با طبیعت است؛ این روند ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با سایر نهادهای دینی نیز چنین همکاری داشته باشیم.
وی همچنین با بیان اینکه جای محیط زیست در نمایشگاه قرآن خالی بود یادآور شد: سال‌های قبل غرفه‌هایی بودند که به مباحث محیط زیستی می‌پرداختند، انتظار داریم با کمک معاونت قرآنی وزارت ارشاد بتوانیم نقش قوی‌تری را برای مباحث محیط زیست با توجه به ابعاد مختلف آیات قرآن کریم در رابطه با محیط زیست و طبیعت در نمایشگاه قرآن در نظر گیریم.

captcha