صوت دلنشین قرآن با قرائت قاری مصری در فاروج طنین‌انداز شد
کد خبر: 3610433
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸

صوت دلنشین قرآن با قرائت قاری مصری در فاروج طنین‌انداز شد

گروه فعالیت های قرآنی: صوت دلنشین قرآن با قرائت قاری مصری همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) و در جمع نمازگزاران جمعه فاروج طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) محفل معنوی انس با قرآن کریم به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برگزار ونمازگزاران جمعه، در بیست ویکمین روز از ماه نزول قرآن، از قرائت آیات مختلف کتاب وحی با حضور با حضور قاری ممتاز مصری استاد علی محمود محمد شمیس برخوردار شدند.
این قاری قرآن آیاتی از سوره، انسان، الشرح، الغاشیه، قدر وکوثر را با صوت دلنشین خود قرائت کرد.
رئیس اوقاف وامور خیریه شهرستان فاروج در حاشیه این برنامه  گفت: در ماه رمضان امسال همچون سال های گذشته برنامه محفل انس با قرآن با حضور قاریان مصری وایرانی در سطح استان پیش بینی شده که دو برنامه به شهرستان فاروج اختصاص یافته است.
سعید علیپور صحرا افزود: امروز با حضور قاری مصری محفل انس با قرآن در مسجد جامع پیش بینی شده بود و 27 خرداد که مصادف با 23 رمضان وشب قدر است محفلی با حضور استاد هادی اسفیدانی از قاریان ممتاز کشوری در مجسد جامع تیتکانلو اجرا می شود.
استاد علی محمود محمد شمیس 48 ساله ، در15 سالگی حافظ کل قرآن شد و در رشته معارف از دانشگاه الازهر، که بزرگترین مؤسسه دینی، علمی، اسلامی در جهان و سومین و قدیمی‌ترین دانشگاه در جهان بعد از دو دانشگاه الزیتونة و القرویین است فارغ التحصیل شد.
این استاد و قاری مصری هفتین بار است که به دعوت جمهوری اسلامی، به ایران می آید.
captcha