برنامه‌های فرهنگی اربعین در 33 محور و 110 برنامه تصویب شد
کد خبر: 3610451
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
احمدی خبر داد:

برنامه‌های فرهنگی اربعین در 33 محور و 110 برنامه تصویب شد

گروه جامعه: رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از تصویب برنامه‌های فرهنگی اربعین در ستاد مرکزی اربعین در قالب 33 محور و 110 برنامه خبر داد و گفت: پیوست فرهنگی سلامت و خدمات اربعین جزو برنامه‌‌های امسال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام خبر تصویب برنامه‌های فرهنگی آموزشی اربعین 96، اعلام کرد: در سال‌های قبل برنامه‌های کمیته فرهنگی به صورت عمومی در ستاد مرکزی اربعین مطرح نمی‌شد اما امسال با تشکیل شورای راهبردی اربعین سیاست‌ها و اصول برگزاری مراسم اربعین تصویب و ابلاغ شد.

وی از تدوین 100 راهبرد فرهنگی، آموزشی و تبلیغی در حوزه فرهنگی و آموزشی و احصای حدود هزار راهکار خبر داد و گفت: بر همین اساس برنامه‌های فرهنگی سال 96 در قالب 33 محور و 110 برنامه تدوین و به ستاد مرکزی ارائه و در خصوص آن اصلاحاتی انجام و پس از تکمیل تصویب شد.

الصاق پیوست فرهنگی به بخش خدماتی و سلامت پیاده‌روی اربعین

حجت‌الاسلام احمدی در پاسخ به این سؤال که تصویب برنامه فرهنگی اربعین چه تأثیری در عملکرد نهادهای مختلف مرتبط با اربعین خواهد داشت؟ گفت: ارائه طرح فرهنگی به ستاد مرکزی اربعین موجب همگرایی و آگاهی همه اعضا در کمیته‌های مختلف اربعین می‌شود. از سوی دیگر برنامه‌های فرهنگی طرح‌هایی مانند پیوست‌های فرهنگی بخش خدماتی، سلامت و اقدامات خدماتی که جایشان خالی بود را نیز پوشش خواهد داد.

وی با اعلام این مطلب که کمیته فرهنگی اربعین مجری آموزش‌ به زائران است اما بخش‌هایی مانند سلامت و بخش خدمات نیازهای آموزشی خاص خودشان را دارند که باید به بخش آموزش اطلاع دهند، گفت: وقتی بحث‌های آموزشی در ستاد مرکزی اربعین مطرح می‌شود تمام نیازهای کمیته‌های مختلف شناسایی شده و برای آنها برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین افزود: در سال‌های قبل بیشتر آموزش‌ها بر عهده کمیته فرهنگی بود اما امسال آموزش‌هایی از قبیل آموزش کارگزاران اربعین از جمله رانندگان حاضر در مراسم اربعین به کمیته‌های دیگر واگذار شده و البته برنامه‌های آموزشی حضوری و یا غیرحضوری برای آنها به دقت برنامه‌ریزی و طراحی شده است.

احمدی در پایان گفت: برنامه‌های امسال بیشتر به صورت غیرمتمرکز طراحی شده؛ یعنی بیشتر برنامه‌ها از استان‌ها و در استان‌ها اجرایی می‌شود و امیدواریم این اقدام موجب فراگیرتر شدن آموزش‌های پیش از اعزام به اربعین شود.

captcha