ارسال ۱۹ طرح از کانون‌های مساجد کردستان به ستاد عالی
کد خبر: 3610478
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

ارسال ۱۹ طرح از کانون‌های مساجد کردستان به ستاد عالی

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان از ارسال ۱۹ طرح ارسالی از سوی کانون‌های مساجد استان به‌منظور تأیید و تأمین اعتبار به ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: در ابتدای سال جاری 19 طرح از سوی کانون‌های مساجد استان برای تأیید و تأمین اعتبار به دبیرخانه استان رسید.
وی افزود: این طرح‌ها در مرحله نخست در استان مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از تأیید کارشناسان استان برای تایید نهایی به ستاد عالی کانون های مساجد ارسال شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان به طرح ارسالی اشاره کرد و افزود: طرح سیره نبوی و عترت علوی با برپایی کارگاه‌های آموزشی از کانون حضرت رقیه (س) کامیاران، بررسی تطبیقی عوامل مؤثر بر جهت‌گیری‌های مادی و معنوی در کانون و برگزاری طرح جامع پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و تحلیل جامعه شناختی تأثیر شبکه‌های مجازی بر طلاق عاطفی از کانون تخصصی آموزش دهگلان، ازدواج آسان جوانان مسجدی و نمایشگاه کارآفرینی از کانون تخصصی بعثت سنندج از طرف استان تایید و به مرکز ارسال شده است.
وی بیان کرد: آموزش مراحل ابتدایی کامپیوتر با اینترنت و مبانی آن از کانون پیامبر اعظم قروه، اولین دوره مسابقات قرآنی ویژه اعضای کانون های فرهنگی - هنری مساجد از کانون الرسول هگلان، نظرسنجی از مراجعان کتابخانه‌های کانون‌های مساجد از کانون شیخ عبدالکریم سنندج و تربیت ذاکر با بصریت مسجدی نیز از دیگر طرح‌های کانون‌های مساجد استان است که توسط کارشناسان استان تایید و در راستای فراهم شدن زمینه اجرای آن به تهران فرستاده شده است.
گلباغی، طرح‌های خواهران هادی، نمایشگاه حجاب و عفاف، نمایشگاه آثار خواهران کارآفرین مسجدی، خواهران صرفه‌جو و مادران موفق مسجد را از طرح‌های کانون تخصصی حجاب و عفاف سنندج اعلام کرد که برای تایید به ستاد عالی ارسال شده است.
وی طرح‌های دوره آموزشی کامپیوتر از کانون تخصصی آی تی نورالرحمن سنندج، مطابقت آیات با احادیث از کانون تخصصی قرآن مجمع قرآن سنندج و جشن حجاب 9 سالگان از کانون تخصصی حجاب و عفاف توحید سنندج را از دیگر طرح های ارسالی به ستاد عالی در سال جاری برشمرد.
وی در پایان یادآور شد: کارشناسان استان کردستان طرح هایی که بیشتر با موضوعات «سبک زندگی اسلامی، ایثار و شهادت، بصیرت‌افزایی و مصونیت از آسیب های اجتماعی، گفتمان سازی اقتصادی مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر، تحکیم بنیان خانواده و افزایش جمعیت،  عفاف و حجاب، طرح پیوند مدرسه، مسجد، خانواده و تولید و اشتغال» باشد، را مورد پذیرش قرار دهند.
captcha