غفلت از بیان جذابیت‌های قرآن به جوانان
کد خبر: 3610594
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱

غفلت از بیان جذابیت‌های قرآن به جوانان

گروه فعالیت‌های قرآنی: فرماندار مشهد با بیان اینکه ما بعد از انقلاب نتوانستیم شیرینی‌های قرآن را خوب منتقل کنیم، گفت: باید جاذبه‌های قرآنی، برای جوانان بیان شود که ایکنا در زمینه انتقال مفاهیم قرآنی و جاذبه‌های آن با زبان روز به نسل جوان می‌تواند ورود جدی‌تر و سهم بیشتری داشته باشد.

محمدرحیم نوروزیان، فرماندار مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: متأسفانه یکی از اشکالاتی که ما داریم این است که بعد از انقلاب نتوانستیم جذابیت‌ها و شیرینی‌های قرآن را به زبان جوان‌پسند و همه‌کس فهم بیان کنیم، روی این مسائل درست کار نشده و از ظرفیت‌های قرآنی به خوبی استفاده نشده است.
وی ادامه داد: قرآن کریم که جای خودش دارد، حتی بسیاری از کتب گرانبهای ما مثل اصول کافی که بسیار برای جمع‌آوری آن زحمت کشیده است هم نیاز به شرح دارند.
فرماندار مشهد با اشاره به نوشتن کتاب داستان راستان توسط شهید مطهری، اذعان کرد: ما اگر کاری که شهید مطهری، با آن درجه از علم و دانش و شخصیت بی‌نظیر خود انجام داد، بتوانیم با چنین ابزار و روش‌هایی، این مسیر را ادامه دهیم، در جذب افراد به ویژه نسل جوان بسیار مؤثر است.
وی با اشاره به گرایش قرآنی خبرگزاری ایکنا، ابراز کرد: خبرگزاری ایکنا باید در زمینه انتقال مفاهیم قرآنی و جاذبه‌های آن با زبان روز، برای نسل جوان ورود جدی‌تر و سهم بیشتری داشته باشد.
وی در همین زمینه اضافه کرد: افراد با علاقه در این رسانه کار می‌کنند و نباید صرفا خبر بگیرند، بلکه خوب است در کنار آن روی مفاهیم و معارف قرآنی نیز کار شود و خوشحالیم که این رسانه، از محصولات کاملا اسلامی ما بعد از انقلاب است و هرچه ما از این نهاد‌ها داشته باشیم و بتوانیم نمادسازی کنیم، باعث موفقیت است.
captcha