توسعه در راستای تعریف مؤلفه‌های فرهنگی شکل می‌گیرد
کد خبر: 3610707
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

توسعه در راستای تعریف مؤلفه‌های فرهنگی شکل می‌گیرد

گروه فرهنگی: رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی، گفت: فرهنگ پایه و اساس توسعه است و اعتقاد داریم اگر هویت فرهنگی باشد ولی مؤلفه‌های فرهنگی نباشد، توسعه شکل نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ مجید پورعیسی، رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی، در جلسه شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان شروع برنامه ششم از سال ٩٦ است و اولین سالی است که اعتبار داده می شود پس باید اهداف مورد نظر کاملاً مشخص شوند تا حاصل کار و خروجی کلی از این برنامه برای برنامه ریزی فعالیت ها در سال های آتی داشته باشیم.
وی همچنین در ادامه افزود: ما باید با توجه به برنامه ششم، سهم برنامه ها و فعالیت هایی که انجام شده برای رسیدن به اهداف سازمانی و سیاست های بخشی و منطقه ای مشخص کنیم و اگر همه دستگاه های اجرایی این روش را پیاده کنند در پایان سال ، ارزیابی عملکرد در اولین سال برنامه ششم خواهیم داشت.
وی با اشاره به خانواده بزرگ فرهنگ در استان گفت: فرهنگ پایه و اساس توسعه است و اعتقاد داریم اگر هویت فرهنگی باشد ولی مولفه های فرهنگی نباشد توسعه شکل نمی گیرد و در تمام دنیا این موضوع یک نگاه ایدئولوژیک و جهان بین بوده است.
پورعیسی همچنین گفت: در حوزه فرهنگ و هنر باید برنامه و مدیریت کلان تر با توجه به  اسناد بالادستی همچون برنامه ششم، چشم انداز ، سیاست های کلی نظام و غیره  داشته باشیم .
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در خصوص جذب اعتبارات گفت: از امسال جذب اعتبارات از سوی دستگاه های اجرایی ملاک ارزیابی این سازمان قرار خواهد گرفت.
پورعیسی یادآور شد: اولویت ها و برنامه های حوزه فرهنگ و هنر را براساس برنامه ششم احصاء کنید و در این زمینه کارشناسان سازمان برنامه و بودجه استان در راستای برنامه ریزی فعالیت ها همکاری لازم را خواهند داشت.
وی کمک به بخش خصوصی جهت رسیدن به اهداف سازمان ها را نگاه و تفکر خوبی دانست و گفت: ما نیز اعلام آمادگی می کنیم جهت پیشرفت و توسعه استان، تعامل و همکاری مناسبی با بخش خصوصی داشته باشیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان افزود: بعضی از فضاهای فرهنگی در استان وجود دارد ولی مولفه های فرهنگی وجود ندارد که بایستی دستگاه های فرهنگی مثل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، شهرداری و دیگر دستگاه ها تعامل مناسب داشته باشند تا برای این فضاهای فرهنگی که عموم مردم حضور دارند مولفه های فرهنگی برای گروه های هدف تعریف کنیم.
وی در خصوص حضور جوانان پرشور در حوزه های مختلف گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدن به رسالت خود ، از ظرفیت،  تفکر و ایده های جوانان پای کار استفاده بهینه کند.
پورعیسی در پایان گفت: برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره های بین المللی در راستای معرفی سرمایه نمادهای استان می تواند در معرفی و مطرح شدن بیش از پیش استان  تاثیرگذار باشد.
captcha