روز جهانی قدس تجلی وحدت امت اسلامی در مقابله با استکبار
کد خبر: 3610742
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
آیت‌الله نظری خادم الشریعه:

روز جهانی قدس تجلی وحدت امت اسلامی در مقابله با استکبار

گروه معارف: یک استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه روز جهانی قدس را از مظاهر اقتدار نظام اسلامی و تجلی وحدت امت اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، آیت الله نظری خادم الشریعه در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع ساری با بیان این که معنای حکمت خیر همه جانبه است، گفت: عقل، نفس، فطرت، وجدان، قرآن و برهان همه می گوید جهان خدا دارد و در این دنیای هیچ چیز بی حساب و کتاب نیست و بر مبنای عقلی هم نمی توان پذیرفت که این دنیا بدون خالق باشد.

این خادم الشریعه با بیان این که قرآن تکلیف آن دسته از افرادی که ایمان و عمل صالح ندارند را مشخص کرده است، گفت: این دسته از افراد وارد زندگی دنیوی شدند، اما دست خالی دارند این دنیا را ترک می کنند و باید متوجه بود که پول، ثروت، مال و فرزند به کار انسان نخواهد آمد.

وی با بیان این که اسلام، قرآن، دین، پیامبر و ائمه معصومین(ع) برای هدایت انسان ها آمده اند، افزود: این تلاش های صورت گرفته در طول تاریخ برای هدایت انسان ها در مسیر خیر و دینداری نشان از اهمیت آن موضوع دارد.

نظری خادم الشریعه با تأکید براین که انسان در نخستین مرحله باید خود را بشناسد تا در مسیر دینداری و کسب تقوا قدم بگذارد، تصریح کرد: شناخت صحیح از خود و خداوند متعال می تواند بشریت را در مسیر خیرخواهی و کسب تقوای الهی قرار دهد.

وی عدم توجه به نماز و احکام دینی را یکی از غفلت‌های بزرگ بشریت در طول تاریخ برشمرد و افزود: غفلت بشریت از نماز خسران بسیاری به همراه خواهد داشت، ,متأسفانه علیرغم تأکیدات بسیار دین درباره اقامه نماز  شاهد کوتاهی بشر در این فریضه الهی هستیم.

این خادم الشریعه با بیان این که متأسفانه به تناسب جمعیت ما، حضور مردم در مساجد کمرنگ است، تصریح کرد: برپایی نماز اول وقت در جامعه شیعی یک ضرورت مهم و انکارناپذیر است و امت اسلامی به ویژه شیعیان باید در یک حرکتی ارزشمند این واجب الهی با جماعت اقامه کنند.
اقامه نماز اول وقت الگوی فراگیر کشور شود

وی با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز اول وقت در جامعه افزود:  کسبه و بازار باید در اقامه نماز اول وقت الگوی دیگر اقشار کشور شوند و زمانی که صدای اذان شنیده شد با بستن درب مغازه خود به سمت مساجد حرکت کنند و این به یک الگوی فراگیر در کشور تبدیل شود.

این استاد درس فقه و خارج اقامه نماز اول وقت را یک فضیلت بزرگ دانست و عنوان کرد: متاسفانه هنوز اقامه نماز جماعت اول وقت در جامعه دینی ما به درستی نهادینه نشده و نیاز است همه مردم به انجام این فریضه الهی در اول وقت اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با انتقاد از برخی بدحجابی در جامعه اسلامی، افزود: در یک جامعه دینی باید شاهد یک حجاب پایدار و مستمر از سوی بانوان در سطح اجتماع باشیم.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، نهج البلاغه را سندی علمی، کلامی، بندگی، خداپرستی، اخلاق و آداب معرفی کرد و اظهار کرد: نهج‌البلاغه گنجینه ارزشمند برای تعالی و سعادت جامعه اسلامی است و بشر می تواند بخش اعظم نیازهای خود را از این کتاب برآورده کند.

نظری حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را ضروری دانست و افزود: روز جهانی قدس از مظاهر اقتدار نظام اسلامی و تجلی وحدت امت اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی و فرصت بسیار ارزشمندی برای مقابله با سیاست‌های خصمانه جبهه استکبار در مقابله با دین و ارزش‌های ناب اسلامی است.
وی بر ضرورت وحدت و همبستگی امت اسلامی جهت نابودی کامل صهیونیست جهانی تأکید کرد.
روز جهانی قدس تجلی وحدت امت اسلامی در مقابله با استکبار


captcha