در پاسخ به كسانی كه خواستار تعطیلی حج هستند چه باید گفت
کد خبر: 3610774
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

در پاسخ به كسانی كه خواستار تعطیلی حج هستند چه باید گفت

گروه جامعه: حج یک واجب الهی است که تعطيل‌بردار نيست، اما عده‌ای با استدلال‌های مختلف خواستار تعطیلی حج هستند؛ استدلال‌هایی که هر یک پاسخ علمی، فقهی و منطقی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در پاسخ به كسانی كه خواستار تعطیلی حج هستند از جنبه‌های مختلف پاسخ‌های متعدد می‌توان ارائه کرد از جمله می‌توان مطالب زیر را مطرح کرد البته برای کسانی که می‌خواهند سخن منطقی بشنوند نه کسانی که عناد می‌ورزند.

1. حج واجب الهی و رُكن دین است و تعطیل‌بردار نیست .

2. در پاره‌ای موارد امكان تعطیلی حج وجود دارد و آن زمانی است كه ولی امرمسلمین به دلائلی حكم به تعطیلی آن بدهند.

3. ولی امر مسلمین و مراجع عظام تقلید نه تنها حكم به تعطیلی حج نداده‌اند، بلكه در پاسخ به استفتاء صورت گرفته، مرقوم داشته‌اند خوف بوجود آمده مانع از استطاعت حج نیست و افراد مستطیع باید به حج بروند و واجب شرعی خود را انجام دهند.

4. متأسفانه سرنخ برخی از این تحریك‌ها در دست عناصر فراری از كشور است همچون فردی كه به اتهام مسائل اخلاقی و مالی از كشور فراری است و خود را سفیر اسبق ایران در عربستان معرفی كرده كه دروغ محض است.

5. در فضا‌های مجازی فیلم‌هایی منتشر می‌شود مبنی بر اینكه امام مسجدالحرام خون شیعه را هدر اعلام كرده است، تحقیقات نشان می‌دهد چنین خبری صحت نداشته، و فیلم‌های منتشر شده مربوط به مُفتیان طرفدار داعش است كه از اُردن و مصر انتشار یافته است.

6. بخشی از اینگونه خبرها را كسانی منتشر می‌كنند كه هیچ اعتقادی به حج نداشته و به دنبال مسائل نژادی و عرب و عجم كردن موضوع هستند و لذا در نوشته‌های آنان بخوبی مشهود است كه می‌گویند چرا پول‌ها را به عرب‌ها بدهیم.

7. بخشی نیز از روی ساده لوحی تحت تأثیر القاءاتی قرار می‌گیرند كه می‌گوید پول حج را به فقرا بدهید، اینها توجه ندارند كه فردی كه شرعاً مُستطیع است به هیچ وجه نمی‌تواند با هر كار خیر دیگری وظیفه شرعی خود را ادا کند. به این افراد نیز باید گفت آنها كه به تركیه و تایلند و دُبی و اروپا و... می‌روند آنها نباید پول سفرشان را به فُقرا بدهند و فقط حاجیان باید اینچنین كنند؟ آیا این مسئله خود نشانگر فریبكاری اینگونه افراد نیست ؟

8. اخباری را نیز منتشر كرده‌اند كه دو نفر در فلان شهر از حج انصراف داده پول آن را برای خرید سی . تی . اسكن هزینه‌كرده‌اند !‌همگان می‌دانندكه با 20 و یا 30 میلیون‌تومان نمی‌شود دستگاهی چندمیلیاردی‌خریداری كرد.
و ...
لذا ملت هوشیار و آگاه ایران باید مراقب باشند در دام طراحی شده دشمن قرار نگیرند.

captcha