یک قاب خاطره از رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3610798
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

یک قاب خاطره از رهبر معظم انقلاب

گروه شبکه اجتماعی: کانال «1318» یک قاب خاطره از رهبر معظم انقلاب منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «1318» که به مجموعه خاطرات رهبر معظم انقلاب اختصاص دارد، کانالی به نام کتاب «1318» در شبکه اجتماعی راه‌اندازی شده که به معرفی این کتاب می‌پردازد، در آخرین پست این کانال به خاطراتی پرداخته که حاوی نکات مهم اخلاقی است.
در صفحه 51 کتاب «1318» می‌خوانیم: «اخلاق و زبان خوش و روی گشاده و دل نرم، خیلی معجزه می‌کند. «فاذ الّذی بینک و بینه عداوة کأنه ولی حمیم»؛ این، آیه قرآن است. انسان حتی با مخالفان و دشمنان هم باید این طوری رفتار کند. البته برای امثال بنده مشکل است؛ منتها انسان باید به خاطر وظیفه، کار مشکل را انجام دهد.
سال 41 در دو شهر مختلف، دو نفر از آقایان از امام گله کرده بودند. اوایلی بود که نام و شهرت امام اوج گرفته بود. من با یکی از دوستان که الان هم هست مشترکاً رفتیم تا خدمت امام برسیم. آقای آسید محمد ورامینی گفت حاج آقا خسته‌اند. من گفتم چند دقیقه‌ای مزاحم نمی‌شویم. آمد گفت پس بیست دقیقه. خدمت ایشان رفتیم و صحبت گرم شد. حدود پنجاه دقیقه امام صحبت کردند. گله آن آقایان را به ایشان عرض کردم. می‌دانید که امام خیلی کم‌حرف و نجوش بود، به خصوص آن اوایل اصلاً آدمی نبود که گرم بگیرد و احوال این و آن را بپرسد. 
ایشان دهه فاطمیه سه روز روضه داشتند و در اتاقشان می‌نشستند و اخم‌هاشان هم تو هم بود. هر کس می‌آمد که غالباً طلبه‌ها بودند مساکم اللَّه بالخیر می‌گفتند و تمام می‌شد؛ مگر این که کسی مسأله‌ای می‌پرسید؛ آن وقت یواش یواش بحث گرم می‌شد. بنابراین همه می‌دانستند که ایشان اهل گرم گرفتن با این و آن نیستند. ایشان گفتند من با این خصوصیاتی که دارم، الان به خاطر خدا با افراد گرم می‌گیرم؛ حتی برای بعضی‌ها عناوین پشت پاکت را گرم‌تر از آنچه حقشان است، می‌نویسم. چرا؟ چون ایشان کار بزرگی در پیش داشت. هر وقت انسان هدف و کار بزرگی در پیش دارد، باید با مردم و مخاطبان همین اخلاق را رعایت کند؛ و امام این کار را می‌کردند.»
یادآور می‌شود، فروش اينترنتی کتاب «1318» که از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شده از طریق سایت www.irdc.ir امکان‌پذیر است.
captcha