نمایش آثار خوشنویسی مرحوم استاد فضائلی در موزه هنرهای معاصر اصفهان
کد خبر: 3610969
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸

نمایش آثار خوشنویسی مرحوم استاد فضائلی در موزه هنرهای معاصر اصفهان

گروه فرهنگی: نمایشگاه آثار برجسته خوشنویسی مرحوم حبیب‌اله فضائلی با عنوان «آینه دار خط» درموزه هنرهای معاصر اصفهان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان،  نمایشگاه آثار برجسته خوشنویسی از حبیب‌اله فضائلی از سوی موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از 22 خرداد به مدت یک ماه برپا شده است.
حبیب‌اله فضائلی متولد سال 1301 در سمیرم، یکی از اساتید خوشنویسی در سبک‌ها و اسلوب‌های مختلف است که او را می‌توان یکی از احیا کنندگان خطوط اسلامی و ایرانی در قرن حاضر دانست.
از این خوشنویس برجسته کتاب و خط نوشته‌های بسیاری در زمینه خوشنویسی به طبع رسیده که مهم‌ترین آنها «اطلس خط » و «قرآن کریم به خط نسخ» است. 
کتیبه‌های بسیاری از مساجد، تکایا و بقاع متبرکه در ایران و عراق به قلم این استاد نقش گرفته‌اند. به عنوان نمونه می‌توان به نگارش سوره مبارک «یس» در بالای ضریح حضرت امام رضا(ع) و همچنین اشعاری در ضریح حضرت سیدالشهدا (ع) اشاره کرد که از کارهای شناخته شده فضائلی هستند.
نمایشگاه آثار خوشنویسی حبیب‌اله فضائلی در حالی در گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان برپا شده است که در تاریخ 21 خردادماه پیش از شروع نمایشگاه کتاب «آینه‌دار خط» در این موزه رونمایی شد. این کتاب توسط انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در 1000 نسخه منتشر شده و مقدمه‌ای از شاعر برجسته خسرو احتشامی هونه‌گانی در ابتدای این کتاب به چاپ رسیده است.
این نمایشگاه آثار خوشنویسی بخشی از آثار برجسته از حبیب‌اله فضائلی است که به عنوان گنجینه آثار موجود در موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به نمایش در آمده است. بخشی از این آثار تابلوهای برجسته و تکمیل این استاد خوشنویسی بوده و برخی دیگر از آثار موجود در این نمایشگاه دست خط‌ها و مشق‌های تمرینی استاد فضائلی است.
فضائلی مدتی سرپرستی انجمن خوشنویسان اصفهان را به عهده داشته و عضویت در شورای عالی انجمن خوشنویسان و عضویت در شورای تشخیص هنری از دیگر مسئولیت‌های این استاد خوشنویس بوده است. این هنرمند برجسته خوشنویسی آبان 1376 در سن 75 سالگی از دنیا رفت.
نمایشگاه آثار برجسته خوشنویسی «آینه دار خط» تا 23 تیرماه در محل موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان استانداری مورد بازدید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
captcha