وحدت بانوان اهل تسنن و تشیع در محفل انس با قرآن‌ + عکس
کد خبر: 3610994
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

وحدت بانوان اهل تسنن و تشیع در محفل انس با قرآن‌ + عکس

گروه جلسات و محافل: محفل انس با قرآن با حضور بانوان اهل تسنن و تشیع، روز گذشته، 28 خردادماه در جوار حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

وحدت بانوان اهل تسنن و تشیع در محفل انس با قرآن‌ + عکس
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محفل انس با قرآن بانوان اهل تسنن و تشیع به منظور تقریب بین مذاهب و با حضور خانواده شهدای مدافع حرم از سوی امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، روز گذشته، ۲۸ خردادماه، از ساعت ۱۸ تا 20 در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

در ابتدای برنامه، هاجر اسوار، قاری ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و پس از پخش سرود ملی، عفت شریعتی، مشاور دبیرکل و مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به بیان سخنانی پرداخت و گفت: به بانوان فرهیخته، رهروان قرآن و عترت و سرزمین جهان اسلام خیر مقدم عرض می‌کنم. در جوار محدث بزرگ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هستیم و از خداوند متعال توفیق خواهیم که در جهت تحقق اهداف قرآن و سنت عترت پیامبر(ص) خداوند همه ما را یاری کند.

شریعتی افزود: خواهران، حافظان و قاریان و جویندگان طریق معرفت، با توجه به آیه «اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا؛ همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید»، هیچ کس نمی‌تواند جهان اسلام را مورد خدشه قرار دهد. اگر امروز شاهد این هستیم که نظام سلطه و اربابان زر و زور و تزویر در عرصه جهانی، کشورهای مسلمان و مسلمانان مظلوم را مورد هجوم و سلطه خود قرار داده‌اند، بدانند که اگر وحدت و همدلی تقویت شود، مسلما دشمنان اسلام ره به جایی نخواهند برد.

وی ادامه داد: ما مفتخر هستیم که در جمهوری اسلامی ایران با رهنمودهای امام راحل(ره) و با رهنمودهای پیامبرگونه مقام معظم رهبری و با پشتوانه شهدای گرانقدر جهان اسلام و مدد علمای بزرگ جهان اسلام، وحدت را زمینه ساز تحقق اقتدار روزافزون جهان اسلام بگردانیم.

وی افزود: این محفل قرآنی، بسیار خاص بوده که با حضور بانوان زینت یافته است. بنابر این امیدواریم به مدد قرآن و عترت و سنت پیامبر(ص) قدم به قدم به سمت تکامل معنوی و اجتماعی و فرهنگی با رهنمودهای این کتاب آسمانی به پیش برویم و همین گونه هم خواهد شد. جهان در آستانه تحول است و این تحول برای کل کره زمین به عنوان سرمایه جهان اسلام محسوب می‌شود. همه برای مظلومان جهان اسلام دل می‌سوزانیم. همه ما پشتیبان عزیزان جهان اسلام هستیم و خون شهیدان مسلمان را پاس می‌دانیم.

مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقرب مذاهب اسلامی در پایان بیان کرد: هر کدام از شما به عنوان سفیران قرآنی هستید که می‌توانید در سراسر جهان و کشورهای مسلمان برنامه ریز و تنظیم کننده وحدت باشید. در ماه رمضان که ماه عنایت و نزول قرآن است، امیدواریم خداوند به مدد نیکان هستی هر چه زودتر شر دشمنان جهان اسلام را از سر مظلومان مسلمان دور بگرداند و امیدواریم در زمینه تحقق ظهور حضرت ولیعصر(عج) راه برای عاقبت بخیری جهان بشریت تاثیرگذار باشیم.

وحدت بانوان اهل تسنن و تشیع در محفل انس با قرآن‌ + عکس

پس از پایان سخنان مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گروه تواشیح و مدیحه سرایی «بنت الهدی» برای حاضران به اجرای برنامه پرداختند. در ادامه، حافظ کل قرآن، نوجوان روشندل «زهرا خلیلی» به ارائه محفوظات و پاسخ به سؤالات مجری پرداخت و ضمن اجرای برنامه، به کودکان هم سن و سال خود توصیه کرد: قرآن، کتاب آسمانی است که پیامبر(ص) در زمان رحلت خود توصیه و سفارش به خواندن و عمل به قرآن کریم داشتند. بنابر این توصیه می‌کنم که نوجوانان قرآن بخوانند و در عمل به آن گام بردارند.

بنابر این گزارش؛ در این مراسم، حسینی، خواهر شهید مدافع حرم از گروه زینبیون(کشور پاکستان) پشت تریبون قرار گرفت و طی سخنانی گفت: دعوت به وحدت اسلامی از نوآوری‌های رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار تنها نظام اسلامی معاصر، حضرت امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: وجود وحدت اسلامی در قرآن به اثبات رسیده است. آنجا که می‌فرماید: «اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا». بنابر این حرکتی که در مقاومت اسلامی نقش ایفا می‌کند و خود را تابع دستورات دین و قرآن می‌داند، نمی‌تواند بدون اعتقاد به ضرورت وحدت مسلمانان ادعای خدمت به امت داشته باشد و قطعا در زمره کسانی خواهد بود که جنگ و خونریزی را وسیله رسیدن به امیال دنیوی قرار داده‌اند.

خواهر شهید افزود: زینبیون، نتیجه افکار امام خمینی(ره) و خدمات شهید علامه عارف حسین حسینی در پاکستان است. اینان مجاهدان هستند که بخاطر خنثی‌سازی توطئه بزرگ کفر و استبداد که قصد ناکام ساختن جنبش‌های بیداری اسلامی را داشت، همزمان با دیگر گروه‌های مقاومتی تحت امر ولایت با لبیک‌گویی به ندای رهبر انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، توسط سرباز ولایت، علامه عارف حسین حسینی و شهید سیدعباس موسوی و برخی از فرماندهان شهید شدند.

وی در ادامه بیان کرد: این گروه، تاکنون هزاران نفر را به صورت متناوب به جبهه اعزام کرده است که بیش از 160 نفر از آنان شهید و بیش از هزار نفر مجروح و جانباز داشته است.

این خواهر شهید تصریح کرد: زینبیون، خوب می‌جنگند و خوب مجاهدت می‌کنند. آنان در منطقه، گویا رمز پیروزی است و دشمن هم آنان را خوب می‌شناسد. هرگاه از حضورشان در منطقه‌ای آگاه می‌شوند، فرار را بر ایستادگی ترجیح می‌دهند.

وحدت بانوان اهل تسنن و تشیع در محفل انس با قرآن‌ + عکس

وی به اهداف این گروه اشاره کرد و گفت: هدف زینبیون، همان هدف مقاومت اسلامی و وحدت مسلمین است. هدف مقاومت اسلامی، دفاع از ناموس مسلمانان و دفاع از سرزمین‌های مقدس اسلامی به ویژه قبله اول مسلمانان است و قرار شد که آنان در همین راستا، حزب اللهی باشد و در کنار دیگر گروه‌های مقاومت در سراسر جهان اسلام با همین مبانی فکری عمل کند.

حسینی اظهار کرد: زینبیون مانند سایر گروه‌های مقاومتی اهداف فراگیر اسلامی را دارد و دفاع از امت را هدف خود دانسته و آگاهانه بر کفر جهانی و صهیونیسم بین‌الملل وارد جنگ می‌شود و فرقه‌گرایی را سمی برای اسلام می‌داند که امروزه به سرگردانی وهابیت سعودی به ابزار کفر جهانی تبدیل شده است و مسلمانان را به جان هم انداخته و گوشه امنی را برای غده سرطانی صهیونیسم ایجاد کند. بدون شک مقاومت اسلامی امروز تنها امید مسلمانان و مستضعفان جهان است.

پس از سخنان خانواده شهید مدافع حرم، حنیفه، قاری ممتاز از کشور نیجریه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و سپس صابری از کشور افغانستان درباره «سلام و انواع آن در قرآن کریم» به ارائه مقاله برای حاضران پرداخت و درباره سرفصل‌هایی مانند راه های سلام در قرآن، تعریف سلام، سلام به عنوان یکی از وجوه قرآن کریم، نزول امنیت، تحیت، سلام به عنوان اعلام دوستی، سلامتی و پاک بودن از هر عیب، مبالغه بر سلامتی، تکرار بیش از 40 بار کلمه سلام در قرآن و غیره اشاره و توضیحاتی بیان کرد.

در ادامه این مراسم معنوی، واسطی‌پور، حافظ کل قرآن کریم و منتخب مسابقه «حفظ مناجات منظومه امام علی(ع)» که ویژه بانوان مجمع تقریب برگزار شد، به اجرای برنامه برای حاضران پرداخت و پس از تشکر از مدیرکل امور بانوان مجمع گفت: هدف از حفظ مناجات حضرت امیرالمومنین علی(ع) تنها حفظ کلمات نیست، بلکه معنای آن مهم است که یک حیات و روح جدید به انسان می‌دهد که امیدواریم این کلمات در دنیا، برزخ و آخرت روشن بخش راه ما باشد.

سپس یکی دیگر از خانواده شهدای مدافع حرم از لشکر فاطمیون(کشور افغانستان) به بیان سخنانی پیرامون رشادت های شهدا پرداخت و گفت: بنده همسر شهید سیداحمد حسینی، مدافع حرم هستم. بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، نخستین مسئله‌ای که می‌تواند جامعه اسلامی را حفظ کند، وحدت بین مذاهب است.

وی ادامه داد: دین اسلام می‌تواند در کنار دین‌های دیگر مانند مسیحیت، یهود در صلح و آرامش باشد، اما وحدتی که بسیار در جامعه اسلامی نیاز است، وحدت بین اهل تشیع و تسنن است. هنر در دین ما این است که بتوانیم بدون اهانت به دین‌های دیگر، کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی کنیم.

مدافعان حرم

این همسر شهید با قرائت فتوای مقام معظم رهبری برای حاضران بیات کرد: «آن کسی که ندای تفرقه بین شیعه و سنی را سر می‌دهد و به بهانه مذهب می‌خواهد وحدت ملی را بهم بزند چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است. چه بداند چه نداند. گاهی بعضی‌ها مزدور دشمن هستند و نمی‌دانند.»

حسن ختام این مراسم معنوی با تلاوت ریحانه ملک، قاری ممتاز از کشور پاکستان بود و در انتها نیز از عوامل برپایی این مراسم و همچنین تعدادی از حافظان، قاریان و خانواده شهدای مدافع حرم با اهدای لوح و جوایزی تقدیر صورت گرفت.

همچنین یادآوری می‌شود که در حاشیه برپایی این مراسم نورانی، نمایشگاهی از ولادت تا شهادت شهید سیدمحمدعلی رحیمی به تصویر کشیده شد که حاضران در فضای بیرون سالن از آن بازدید کردند.

گفتنی است، در روند برگزاری محفل انس با قرآن کریم، لوح لشکر فاطمیون که به امضا و تایید مقام معظم رهبری رسیده بود به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تقدیم شد.

گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.

captcha