حفظ قرآن‌کریم به روش انباشت محفوظات نتیجه‌بخش نیست
کد خبر: 3611110
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

حفظ قرآن‌کریم به روش انباشت محفوظات نتیجه‌بخش نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر موسسه قرآنی علیین گفت: 90 درصد افرادی که با روش انباشت محفوظات در مسیر حفظ قرآن گام برمی‌دارند با شکست مواجه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اجلاسیه مدیران موسسات قرآنی البرز با موضوع تکنولوژی برتر حافظه و راهکارهای حفظ آسان، کاربردی و ماندگار شامگاه 28خرداد با حضور مدیران موسسات قرآنی البرز، سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی البرز، رئیس مرکز حوزه های علمیه البرز و روحانیون علاقمند در مجتمع تفریحی دشت بهشت واقع در محمدشهرکرج برگزار شد.
علی رجبی، مدیرموسسه قرآنی علیین در این جلسه اظهارکرد: حفظ قرآن بالاترین نماد ارتباط با قرآن است، حافظان قرآن محفوظ رحمت الهی هستند و با حفظ قرآن تا آخر عمر از زوال عقل دور می‌مانند.
وی افزود: قرآن، حافظان خود را بیمه می‌کند و ثواب حفظ قرآن برای والدینی که فرزندشان را در این مسیر قرار داده‌اند و همچنین معلمانی که به آن‌ها در این راه کمک کرده‌اند نیز محاسبه می‌شود.
این حافظ بین‌المللی قرآن‌کریم در ادامه به سابقه حفظ قرآن در ایران اشاره کرد و گفت: حفظ قرآن در ایران فعالیتی نوپاست و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است اما متاسفانه از همان آغاز، اکثر روش‌هایی که برای حفظ قرآن در ایران رواج پیدا کرد و تا به امروز هم ادامه دارد، روش‌های مبتنی بر انباشت محفوظات است.
مدیر موسسه قرآنی علیین ابراز کرد: 90 درصد حافظان قرآن با استفاده از این روش نه تنها نتیجه نمی‌گیرند بلکه دچار مشکلات ذهنی و حافظه‌ای از جمله حس اشباع کاذب حافظه، فراموشی‌های لحظه‌ای و استرس‌زا، شک‌های آزاردهنده، تداخل صوتی، فراموشی اول آیات، ضعف در ارتباط صفحات، کاهش اعتماد به نفس و... می‌شوند.
رجبی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که حفظ قرآن عملی مستحب است و نباید به هرقیمتی و با استفاده از روش‌های سخت که به روح و ذهن آسیب می‌رساند حافظ قرآن شد، حفظ قرآن باید آسان و کاربردی باشد و در واقع حافظان قرآن علاوه بر حفظ آیات با موضوعات و تفاسیر قرآن نیز آشنا شوند.
وی با اشاره به روش تکنولوژی برتر حافظه و راهکارهای حفظ آسان، گفت: این روش با روش انباشت محفوظات بسیار متفاوت است و بر تقویت حافظه که شناخت مقدمات آن بیش از 50 مرحله است، تاکید می‌شود.
این حافظ بین‌المللی قرآن در ادامه از اجرای طرح ویژه قرآنی علیین در البرز خبرداد و ابرازکرد: با اجرای این طرح که به صورت کارگاهی انجام می‌شود، حفظ جز یکم قرآن با روش حک تصاویر و با استفاده از تکنولوژی برتر حافظه تصویری به همراه آموزش تفسیر قرآن صورت می‌گیرد.  
مدیرموسسه قرآنی علیین ادامه داد: علاقمندان به حفظ ماندگار و با کیفیت قرآن می‌توانند مطابق سهمیه اعلام شده به موسسات قرآنی از 29خرداد الی 10 تیر برای ثبت‌نام اقدام کنند. 
رجبی اضافه کرد: طرح مذکور در دو سطح مقدماتی( برای مبتدیان) و سطح حرفه‌ای(برای افرادی که سابقه‌ای در حفظ قرآن‌کریم دارند) برگزار خواهد شد و افتتاحیه آن، 14 تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی در پایان گفت: مکان کلاس‌ها با توجه به محل سکونت ثبت‌نام‌کنندگان در جلسه افتتاحیه مشخص می‌شود.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سولماز طباطبائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۶:۰۷
0
0
سلام
واقعا اگه اینطور باشه که معرکس حفظ یک جزء از قرآن کریم اونم رایگان به یک روش جدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۱۸:۰۷
کجا گفته رایگان؟
captcha