معرفی گزینه ریاست آکادمی اسلامی بلغار
کد خبر: 3611185
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

معرفی گزینه ریاست آکادمی اسلامی بلغار

گروه بین‌الملل: رئیس اداره مرکزی دینی مسلمانان روسیه شیخ عبدالرزاق السعیدی را به عنوان گزینه ریاست آکادمی اسلامی بلغار در جمهوری تاتارستان معرفی کرد.

معرفی گزینه ریاست آکادمی اسلامی بلغار
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 85 هفته‌نامه «جامعه و فرهنگ روسیه امروز» رایزنی فرهنگی ایران در روسیه به نقل از پایگاه خبری «islamnews.ru» آمده است: مفتی طلعت تاج‌الدین، رئیس اداره مرکزی دینی مسلمانان در مصاحبه با پورتال «تاتار ـ اینفورم» اظهار کرد که برای رئیس آینده آکادمی اسلامی بلغار دانستن زبان روسی یا تاتاری الزامی نیست.
وی شیخ عبدالرزاق السعیدی را که در حال حاضر به مدت شش ماه است که در شهرهای بلغار و قازان تدریس می‌کند، به عنوان کاندید و گزینه ریاست آکادمی اسلامی بلغار معرفی کرد.
مفتی طلعت تاج‌الدین تصریح کرد: «شیخ عبدالرزاق السعیدی حدود شش ماه است که در شهرهای قازان و بلغار مشغول تدریس و آموزش است. وی دانشمند مشهور جهانی است با چهل سال تجربه و در دانشگاه بغداد تدریس کرده‌ است، در شهر «کوالالامپور» مالزی دانشگاه بین‌المللی اسلامی راه‌اندازی کرده که به واسطه آن به یک چهره جهانی تبدیل شده است. مدت چهار سال نیز در اردن در شهر امان حضور داشت.
تاج‌الدین بیان کرد: اگر چنین عالم بزرگی در آکادمی حضور یابد، قطعا شاگردان ایشان نیز به این سطح خواهند رسید. ایشان هم تجربه کافی را دارند و هم اینکه از سطح علمی مناسبی برخوردارند.
با اینکه شیخ عبدالرزاق السعیدی نه زبان روسی و نه زبان تاتاری می‌داند، طلعت تاج‌الدین وی را معرفی و اظهار کرده است که این موضوع نمی‌تواند در انتخاب السعیدی مانعی داشته باشد.
تاج‌الدین افزود: «ندانستن زبان روسی مشکل به حساب نمی‌آید. همانگونه که زبان عربی را آموختند زبان روسی را هم می‌توانند فرا بگیرند. چراکه به آموختن زبان روسی علاقه‌مند هستند».
وی تصریح کرد: در مواردی که نیاز ببینند از دیگر شاگردان جوان که به زبان عربی تسلط دارند به عنوان مترجم استفاده خواهد شد و تنها مشکلی که وجود دارد این است که وی شهروند روسیه نیست.
تاج‌الدین تصریح کرد: شیخ عبدالرزاق السعیدی شهروندی روسیه را ندارند و ما از ریاست جمهوری روسیه درخواست کردیم که در حل این مهم ما را یاری کنند و به وی حق شهروندی روسیه اعطا شود که با تحقق این مهم تمامی موانع برطرف خواهد شد.
گفتنی است که اداره مرکزی دینی مسلمانان روسیه یکی از مؤسسان و بنیان‌گذاران آکادمی اسلامی بلغار است.
captcha