ثبت‌نام 2700 نفر در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان
کد خبر: 3611243
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش‌وپرورش:

ثبت‌نام 2700 نفر در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزان

گروه جامعه: مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش ضمن اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری تابستان این وزارتخانه از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان خبر داد و گفت: مسابقات پژوهشی، آوایی و تحقیق قرآن دانش‌آموزی از 14 تیر‌ تا 28 مرداد‌ماه با حضور 2700 دانش‌آموز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهدی علی‌اکبر زاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش در نشست خبری که امروز دوشنبه ۲۹ خردادماه، در محل ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری تابستانی و اوقات فراغت دانش‌آموزان، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در تابستان برنامه خوبی برای دانش‌آموزان داشته باشیم، باید از ظرفیت اردوگاه‌ها، کانون‌ها، پژوهش سراها و هنرستان‌ها به‌صورت کامل استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان از اول تا 11 تیرماه در اردوگاه شهید رجایی با حضور 2200 دانش‌آموز برگزار خواهد شد، افزود: در کنار این برنامه‌ها از 10 تیر تا 25 شهریورماه 10 اردوی بنیاد علوی را برای 10 هزار دانش‌آموز تحت پوشش برگزار می‌کنیم.

علی‌اکبر زاده با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان در تابستان، اظهار کرد: مسابقات قرآن دانش‌آموزی از 14 تا 17 تیرماه با حضور 256 دانش‌آموز برگزار می‌شود؛ همچنین مسابقات پژوهش قرآن با ظرفیت 990 نفر، مسابقات آوایی قرآن با ظرفیت 1452 دانش‌آموز از 15 تا 23 مرداد و سومین دوره مسابقات دانش‌آموزان مکلف عشایر با ظرفیت 500 دانش‌آموز از 25 تا 28 مرداد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اردوهای راهیان نور در یادمان‌های دفاع مقدس از 20 تیرماه آغاز و تا 20 شهریور ادامه خواهد داشت؛ همچنین برای طرح هجرت 3 اردوهای جهادی را از 20تیر تا 20 شهریور در مناطق محروم کشور برگزار می‌کنیم و پیش‌بینی ما این است که 100 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه دوم در این دوره‌‌ها حضور پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: برای اردوی دانش‌آموزان زیارت اولی هم در سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر داریم. این برنامه‌ها از دهه کرامت آغاز و بعد از شروع سال تحصیلی جدید ادامه خواهد داشت؛ پیش‌بینی می‌کنیم حدود 12 هزار دانش‌آموز در این اردوها شرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در 17 استان مرزی در کشور اردوهای دانش‌آموزان مناطق مرزی را از 13 مرداد تا اول شهریور در اردوگاه‌های مختلف با میزبانی از 1500 دانش‌آموز دنبال خواهیم کرد، ادامه داد: شورای برتر دانش‌آموزی یکی دیگر از اردوهای تابستانی است که از 3 تا 12 شهریور برای 700 دانش‌آموز برگزار می‌شود؛ همچنین نخستین اردوی دانش‌آموز کتاب‌خوان برتر با سیستم دانش‌آموز منتخب از20 تا 22 شهریورماه در تهران برگزار خواهد شد.

علی‌اکبر زاده از نخستین اردوی همیار گردشگر خبر داد و گفت: امسال این طرح را آغاز کرده‌ایم و این طرح در تابستان با وسعت بیشتری پیگیری خواهد شد؛ این طرح از 22 تا 25 شهریورماه با ظرفیت 400 دانش‌آموز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما برگزاری کنگره ملی پرسش مهر در تهران است که با حضور دانش‌آموزان و مربیان منتخب برگزار خواهد شد؛ همچنین اردوی دانش‌آموزان همیار مشاور 16 تیر تا 22 شهریورماه با حضور 2 هزار شرکت‌کننده برگزار می‌شود.


captcha