مادری افتخار برای زن مسلمان است/ بحران غرب در مقوله فرزندآوری
کد خبر: 3611355
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
مدیر جامعه الزهراء(س):

مادری افتخار برای زن مسلمان است/ بحران غرب در مقوله فرزندآوری

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وزیر و کیل شدن برای زن مسلمان، افتخار نیست، گفت: جایگاه والای معنوی در اسلام برای زنانی تعریف شده است که به نقش مادری خود به عنوان مهمترین کار می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی، امروز 29 خرداد ماه در ادامه جلسات سیره فاطمی(س) با اشاره به تأثیرات انقلاب صنعتی بر دنیا گفت:  تا دوره انقلاب صنعتی، مالکیت برای زن جدی گرفته نمی شد ولی در این دوره، زن کارگر انقلاب صنعتی شد.
وی با بیان اینکه در این دوره زن از خانه به کارخانه آمد و کم کم مسئله مهم مادری و فرزندآوری کمرنگ شد، تصریح کرد: الان بدون تعارف مجموعه غرب و اروپا در این زمینه با بحران روبه روست.
وی افزود: برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه دارای رشد جمعیت منفی است و در انگلیس نیز انسان شرم دارد از اینکه بیان کند از 4 مولود، سه نفر فرزند غیر مشروع هستند.
مدنی عنوان کرد: اسلام نقش اقتصادی زن و مالکیت او را تا جایی به رسمیت شمرده است که اگر یک زن میلیاردر، شوهر کارگری داشته باشد و از ناچاری در تأمین مخارج زندگی  همیاری کرد؛ شوهر به او بدهی دارد همچنین با رعایت عفاف می‌تواند کار کند بنابراین حق زن به بهترین وجه رعایت شده است.
مدنی بیان کرد: البته تمامی این حق و حقوق در مجموعه آیات و روایات نافی جایگاه مهم زن و افتخار بزرگ زن به عنوان مادر و همسر نیست و اصولا هر خصوصیت تکوینی نشانگر یک حق و تکلیف است.
مدیر جامعه الزهراء(س) با اشاره به روایات در مورد ثواب فرزندپروری اظهار کرد: در روایت است که والدین هر بار که فرزند خود را خوشحال کرد، مانند آن است که قرآن به سر گرفته و بک یا الله گفته و اشک ریخته است و هر کسی هم که از خشیت الهی، گریه کند جایش در بهشت است. 
وی با بیان اینکه در برنامه ریزی ها باید این جهت رعایت شود، تصریح کرد: در روایت آمده است که ام سلمه به پیامبر عرض کرد صدقه و خیرات همه برای افراد پولدار است و ما فقرا باید چه کار کنیم؛ پیامبر فرمود: همین که زنی حامله شود خداوند 9 ماه برای او سابقه جهاد در راه خدا می نویسد و وقتی بچه دار شود و بچه شیر دهد فرشته ای خطاب می کند که خداوند همه گناهانت را بخشیده است و سعی کن دیگر گناه نکنی.
مدنی تاکید کرد: اسلام نگاه متفاوتی فارغ از دیدگاه های مادی به زن دارد لذا افتخار زن مسلمان این نیست که وزیر و وکیل و ... شود البته این مسئله منافاتی با حضور زن در مواضع نیاز نیست ولی زن در جایگاه مادری است که می تواند این جایگاه معنوی را به دست آورد. 
وی تأکید کرد: ما در درون و عمل تفکر غربی را گرفته‌ایم و تصور می کنیم اگر زنی فرزند آورد باید به شکل مصیبت به آن نگاه کنیم.
captcha