دکترین امام(ره) درباره فلسطین صهیونیست‌ها را زیر گنبد آهنین محبوس کرده است
کد خبر: 3611381
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
کنعانی‌مقدم:

دکترین امام(ره) درباره فلسطین صهیونیست‌ها را زیر گنبد آهنین محبوس کرده است

گروه سیاسی: کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دکترین امام خمینی(ره) درباره مسئله فلسطین، گفت: در سال 1980 با پیروزی انقلاب اسلامی و سپس ظهور حزب‌الله در لبنان پایه‌های محور مقاومت ایجاد شد و رژیم صهیونیستی که به دنبال تصرف سرزمین‌های از نیل تا فرات بود، امروز زیر گنبد آهنین محبوس شده و قدرت هیچگونه عملی را ندارد.

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی قدس و تأثیرگذاری این روز بر شرایط منطقه‌ای گفت: برای اینکه درک صحیحی از دکتربن حضرت امام خمینی(ره) در مورد مسئله فلسطین و توجه به قدس داشته باشیم باید به این نکته دقت داشته باشیم که صهیونیست‌ها در ابتدا چه آرمان و اهدافی داشتند و امروز در چه شرایطی به سر می‌برند.
وی افزود: ما شاهد بودیم که در سال 1970 خانم گلدن مایر، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در یادداشتی اعلام کرد که «دیگر چیزی به نام فلسطین وجود ندارد»؛ یعنی آنها به قدری در جنایات و اقدامات ددمنشانه‌شان پیش رفته بودند که می‌خواستند فلسطین و مسئله قدس را از صفحه سیاسی جهان پاک کنند.
کنعانی‌مقدم اظهار کرد: در سال 1980 با پیروزی انقلاب اسلامی و سپس ظهور حزب‌الله در لبنان پایه‌های محور مقاومت ایجاد شد و رژیم صهیونیستی که به دنبال تصرف سرزمین‌های از نیل تا فرات بود، امروز زیر گنبد آهنین محبوس شده و قدرت هیچگونه عملی را ندارد و در یک انزوای کامل به سر می‌برد.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: صهیونیست‌ها به دنبال آن بودند که با اشغال سرزمین‌های فلسطینی سرزمین موعودی را ایجاد کرده و آوارگان یهودی و صهیونی را جمع و ملت‌سازی کنند اما بعد از مدت‌ها عملاً شاهد مهاجرت معکوس هستیم و در سرزمین‌های اشغالی امنیت وجود ندارد و انتفاضه ملت فلسطین سنگر به سنگر جلو می‌رود؛ در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی در یک سیستم دفاعی قرار گرفته به طوری که اقبال برای مهاجرت و حضور در سرزمین‌های اشغالی کاهش یافته است.
وی همچنین گفت: رژیم صهیونیستی تلاش کرد اراضی 1948 و 67 را به سرزمین‌هایی عاری از فلسطینیان تبدیل کند و یا از غزه یک سرزمین سوخته بسازد تا هیچ فلسطینی در آن حضور نداشته باشد اما شاهدیم ملت فلسطین با قدرتی که در مناطق غزه و کرانه باختری به دست آورده، توانسته به مقاومت خودش ادامه دهد و جنگ 33 روزه، 8 روزه و 51 روزه نشان داد که در این راه استوار و پایدار هستند و قادرند کمر قدرت نظامی صهیونیست‌ها را بشکنند و عملاً صهیونیست‌ها در مواجهه با مقاومت ملت فلسطین مزه شکست و نابودی را حس کردند.
کنعانی‌مقدم با اشاره به تلاش برای افزایش شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی از سوی صهیونیست‌ها گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه شهرک‌سازی و ایجاد پادگان‌های نظامی در سرزمین‌های اشغالی بود اما امروز حتی تلاویو نیز زیر هدف موشک‌های حماس، جهاد اسلامی و مقاومت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی می‌خواست مقاومت ملت فلسطین را در هم بشکند و آنها را به سازش و تسلیم بکشاند اما حتی بعد از خیانت‌هایی که علیه ملت فلسطین صورت گرفت، صحبت از این است که تنها با جهاد و مقاومت مسلحانه می‌شود حقوق فلسطینیان را محقق کرد و طرح‌های سازش و نقشه‌های آمریکایی اثری ندارد.
این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: اگر به این مبانی نگاه کنیم می‌بینیم که روز جهانی قدس که امام(ره) پایه‌گذار آن بود چند مؤلفه را ایجاد کرد تا این نتایج به دست بیاید؛ اول اینکه ایدئولوژی حاکم بر مبارزه در فلسطین و رهایی قدس به عنوان قبله اول مسلمین بحث جهان اسلام و عاملی برای وحدت اسلامی است.
وی افزود: نکته دیگر اینکه قدس و مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله جهانی مطرح شد به طوری که همه کشورها با نژادها و ادیان مختلف برای مقابله با نژادپرستی، نسل‌کشی و حنایات جنگی رژیم صهیونیستی به پا خواسته‌اند و این مسئله جهانی شده است.
کنعانی‌مقدم با بیان اینکه امام خمینی(ره) با روز قدس مردم را وادار صحنه کردند، اظهار کرد: امام (ره) معتقد بودند مردم هستند که می‌توانند با انسجام و مبارزه رژیم صهیونیستی را از بین ببرند و نباید به برخی سازمان‌ها امید داشت؛ ورود مردم به صحنه باعث شد هزاران سازمان مردم نهاد برای دفاع از آرمان فلسطین شکل بگیرد.
وی با اشاره به قرار گرفتن فلسطین به عنوان وحدت در جهان اسلام گفت: امروزه یکی از محورهای مشترک جهان اسلام که بر روی آن تکیه می‌شود، مسئله قدس و فلسطین است به طوری که در رابطه با این مسئله اختلافی بین کشورهای اسلامی وجود ندارد.
این کارشناس مسائل سیاسی در مورد انسجام ملی در رابطه با بحث قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد:‌ در داخل ایران نیز همه احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی ایران معتقدند دفاع از ملت مظلوم فلسطین باید بخش مهمی از سیاست خارجی ایران باشد و تأکید دارند که در این مسیر باید حرکت شود.
وی افزود: قدس و فلسطین محور وحدت است چه برای جریان‌های داخلی و چه برای کشورهای اسلامی و عربی و دیگر کشورها؛ به همین دلیل با نزدیک شدن به روز جهانی قدس شاهد هستیم که این حرکت انسجام پیدا می‌کند.
کنعانی‌مقدم با اشاره به اقدام اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن مواضع داعش در سوریه و تأثیر آن بر راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس گفت: آمریکا به دنبال آن بود تا مقاومت را به انزوا بکشاند و به همین دلیل سپاه پاسداران را که در کمک به جبهه مقاومت اثر بسیار زیادی دارد در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده و یا قدرت موشکی ایران را به عنوان یک مسئله تهدیدکننده صلح و ثبات منطقه معرفی می‌کرد.
وی ادامه داد: اقدام سپاه در هدف قرار دادن اتاق جنگ تروریسم تکفیری داعش در دیرالزور چند پیام مهم را در آستانه روز جهانی قدس داشت؛ اول اینکه سپاه پاسداران برخلاف فرافکنی‌های آمریکا در خط مقدم مبارزه با تروریسم است و نکته دوم اینکه قدرت موشکی ایران نه تنها تهدیدی برای منطقه و جهان نیست بلکه یکی از قدرت‌های مؤثر برای مبارزه با تروریسم است و این را عملاً ثابت کرد.
کنعانی‌مقدم تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران که برای مقابله با تروریسم تجهیز شده، آمادگی خود را در همه ابعاد تقویت و حفظ کرده است.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: پیام این اقدام به آمریکا این بود که باید از منطقه بیرون بروند؛ همچنین حاوی این پیام به رژیم صهیونیستی بود که هر گونه تهدیدی را در تلاویو و حیفا پاسخ خواهیم داد.
وی افزود: این پیام را نیز برای کشورهای عربی داشت که امنیت شما در منطقه بدون همکاری و هماهنگی با جمهوری اسلامی شکل نمی‌گیرد و اگر تمام کشورهای عربی زرادخانه سلاح‌های آمریکا شوند و تمام دلارهای نفتی خود را خرج کنند نمی‌توانند بدون جمهوری اسلامی مناسبات امنیت منطقه را تنظیم کنند.
captcha