محفل قرآنی عرب‌های دولت‌آباد در ورزشگاه سعادت
کد خبر: 3611384
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

محفل قرآنی عرب‌های دولت‌آباد در ورزشگاه سعادت

گروه جلسات و محافل: دارالثقلین لتعلیم و تحفیظ القرآن الکریم، جمعی از عرب‌های مقیم دولت‌آباد هر ساله جلسه جزء‌خوانی قرآن را در ورزشگاهی برگزار می‌کنند، خوردن قهوه تلخ و حضور پرشور نوجوانان و حتی افراد سال‌خورده از نکات جالب توجه و متفاوت این جلسه قرائت قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محفل دارالثقلین لتعلیم و تحفیظ القرآن الکریم، شب گذشته، 29 خردادماه در ورزشگاه سعادت واقع در دولت‌آباد، بلوار قدس، خیابان شهید نظری با حضور عرب‌های مقیم دولت‌آباد از سنین مختلف از ساعت 22:30 الی 24 برگزار شد.

دارالثقلین که از سال 1374 در دولت‌آباد به همت سیدعباس رضوی، قاری و مدرس قرآن کریم تاسیس شده است، همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان، با شور و اشتیاق فراوان، ورزشگاهی را اجاره کرده و ضمن تزئینات و تدارکات سن و سیستم صوت و رحل و قرآن، سی شب به جزءخوانی قرآن کریم و بیان نکات و تفاسیر آن می‌پردازند.

30 شب محفل قرآنی با اجاره ورزشگاه در ربیع القرآن+عکس

در ابتدای ورود به این محفل، از میهمانان به سبک سنتی مجالس عربی، با قهوه تلخ پذیرایی می‌شود. همچنین، سیدعباس رضوی، پس از تمام شدن هر حزب، نکات با اهمیت هر آیه از حزب را به زبان عربی و لهجه عراقی و سپس با ترجمه فارسی بیان می‌کند.

30 شب محفل قرآنی با اجاره ورزشگاه در ربیع القرآن+عکس

 اهالی دارالثقلین لتعلیم و تحفیظ القرآن الکریم، در شب‌های ماه مبارک رمضان، بهار قرآن، هر شب یک جزء از قرآن کریم را تلاوت می‌کنند. دارالثقلین در طول سال نیز، جلسه هفتگی قرآن کریم برگزار می‌کند که توسط سیدعباس رضوی اداره می‌شود.

مطالب مرتبط
captcha