20 تیرماه؛ آغاز دوره اخلاقی «میثاق طلبگی» در لرستان
کد خبر: 3611400
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

20 تیرماه؛ آغاز دوره اخلاقی «میثاق طلبگی» در لرستان

گروه فرهنگی: در دوره اخلاقی «میثاق طلبگی» که از 20 تیرماه آغاز و به مدت 10 روز در خرم‌آباد برگزار می‎شود، 200 نفر از داوطلبان ورود به حوزه علمیه با سیمای کلی حوزه و رسالت‌های آن آشنا خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، دوره اخلاقی «میثاق طلبگی» برای متقاضیان ورود به حوزه علمیه استان لرستان در سال‌تحصیلی جدید از 20 تیرماه آغاز و به مدت 10 روز در خرم‌آباد برگزار می‌شود.
این دوره آموزشی زیر نظر اساتید مجرب اخلاق و تهذیب با ارائه مشاوره و با شرکت ۲۰۰ نفر از داوطلبان پذیرفته شده در آزمون کتبی و شفاهی ورود به حوزه این استان لرستان در سر فصل‌های گوناگون برگزار می‌شود، تبیین  راه و رسم طلبگی، آشنایی با نظام تعلیم و تربیت حوزه و برگزاری دوره‌های اخلاق برای طلاب ازجمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی اخلاقی است .
همچنین برگزاری محافل انس با قرآن‌کریم، دیدار با علماء و بزرگان حوزه، زیارت امامزادگان و قبور شهدا، برگزاری حلقه‌های تربیتی، درس اخلاق، اردوها و... ازجمله  برنامه‌های این دوره آموزشی است.
در دوره آموزشی اخلاقی «میثاق طلبگی» متقاضیان ورود به حوزه با سیمای کلی حوزه و رسالت‌های آن آشنا خواهند شد، کمااینکه در این مرحله افراد مؤمن، ولایی و علاقمند به طلبگی پالایش و جذب مدارس علمیه استان لرستان خواهند شد .
منبع: روابط عمومی حوزه علمیه لرستان
captcha