امیرمؤمنان دشمن ویژه‌خواری و حقوق نجومی بود
کد خبر: 3611538
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

امیرمؤمنان دشمن ویژه‌خواری و حقوق نجومی بود

گروه معارف: حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: امیرمؤمنان(ع) دشمن سرسخت ویژه خواری، رانت و حقوق های نجومی مدیران و خواص در جامعه اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته 29 خردادماه در جمع جوانان شهرستان بابل در مسجد خاتم الانبیا(ص) با بررسی جامعه دوران حکومت، امیرمؤمنان(ع)، گفت: امام علی(ع) بنا به گواهان و تاریخ نگارانی که زندگانی آن حضرت را دنبال کرده اند، در اثر پیگیری عدالت برای جامعه به شهادت رسید.

وی افزود: تغییر ذائقه مردم و عادت کردن با مظاهر فساد و عدم مقابله با آن یکی از جدی‌ترین مشکلات دوران حکومت امیرمؤمنان(ع) بود که حتی تحمل عدالت آن حضرت برای برخی از آنها به شدت سخت بود.

مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل توجه نخبگان و فرهیختگان جامعه را برای هوشیاری و مقابله با آسیب‌های فرهنگی مهم دانست و تصریح کرد: متأسفانه فرهنگ مردم دوران امام علی(ع) چنان دستخوش انحراف شد که نه تنها مجذوب محبت و عدالت آن حضرت(ع) نشدند بلکه به مقابله و جنگ در مقابل امیرمؤمنان(ع) برخاستند.

وی بر عبرت‌گیری از تاریخ صدر اسلام تأکید کرد و ادامه داد: زندگی مردم دوران حکومت امام علی(ع) درس بزرگی برای جامعه امروز ما است زیرا ممکن است در صورت عدم تحمل عدالت، برخی از زیاده خواهان در مقابل ولی جامعه اسلامی بایستند.

 روحانی پایه و اساس شکل‌گیری جهان آفرینش و ادامه حیات را بر اساس عدل ذاتی بیان و تصریح کرد: خدای متعال همه مؤمنان را به عدل فرمان می‌دهد تا اینکه هم طعم عدل را بچشند و خود نیز برای استقرار عدالت و داد تلاش کنند.

وی با تأکید بر این مطلب که امام علی(ع) اجرای عدالت را در ابتدا از زندگی شخصی خود آغاز کرد، گفت: نحوه برخورد حضرت علی(ع) با قاتلش نمونه یک رفتار اخلاق‌گرای توأم با عدالت است.
روحانی عنوان کرد: امیرمؤمنان(ع) به گواه مورخان هیچگاه حاضر نشد کوچکترین ظلمی حتی در رفتار شخصی‌اش نسبت به افرادی که با او دشمنی ورزیده اند، داشته باشد.

وی با اشاره به اجرای عدالت علوی در تقسیم بیت المال و حقوق آحاد افراد جامعه در زمان امیرالمومنین(ع)  افزود: این امام همام دشمن سرسخت ویژه خواری، رانت و حقوق‌های نجومی مدیران و خواص در جامعه اسلامی بود.

امام جمعه بابل با تأکید بر این مطلب که امیرمؤمنان(ع) با فساد اقتصادی در جامعه برخوردی جدی داشت، گفت: آلوده شدن خواصی مانند طلحه و زبیر با آن عقبه مبارزاتی و انقلابی‌گری به فساد اقتصادی، اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی آنان را در زمره نخستین مخالفان و دشمنان عدالت امیرمؤمنان(ع) قرار داد.

وی افزود: در اجرای احکام الهی وجود مبارک امام علی(ع) ذره‌ای تفاوت بین فرزندان خود و افراد دیگر قائل نبود.

امام جمعه بابل گفت: معنای حکومت از نگاه امیرمؤمنان(ع) ادای حق و برطرف کردن باطل در جامعه است.
captcha