مهم‌ترین دستاورد روز جهانی قدس فراموش نشدن آرمان فلسطین است/ لاریجانی؛ سخنران مراسم تهران
کد خبر: 3611557
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
رمضان شریف در نشست خبری:

مهم‌ترین دستاورد روز جهانی قدس فراموش نشدن آرمان فلسطین است/ لاریجانی؛ سخنران مراسم تهران

گروه سیاسی: رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای روز جهانی قدس این است که اجازه نداد آرمان فلسطین فراموش شود، گفت: هر سال در آستانه روز جهانی قدس توجه افکار عمومی به مسئله فلسطین و ظلم رژیم صهیونیستی معطوف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز، سه‌شنبه 30 خرداد در محل این شورا برگزار شد.
در ابتدای این نشست، محمدعلی نوران، قاری ممتاز کشور، آیات 1 تا 3 سوره اسراء را قرائت کرد و پس از آن رمضان شریف به تشریح برنامه‌های روز جهانی قدس پرداخت.
شریف در ابتدا گفت: در آستانه سی و هشتمین سالگرد نامگذاری روز جهانی قدس توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام(ره) هستیم. 80 سال است که بخشی از سرزمین مقدس فلسطین با دسیسه‌ها و توطئه‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی اشغال شده و در طول این مدت فراز و فرودهای زیادی هم داشته است.
وی با تقسیم تاریخ مبارزات مردم فلسطین به دو مقطع پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به حذف یکی از پایه‌های قدرت امریکا در منطقه خاورمیانه و دستیابی ملت رشید ایران به استقلال و آزادی و نظام جمهوری اسلامی منجر شد و این مسئله تأثیر تعیین‌کننده‌ای در آرمان فلسطین داشت.
شریف اظهار کرد: امام(ره) همزمان با مبارزه برای آزادی ملت عزیز ایران، آزادی مردم فلسطین و بیت‌المقدس را نیز در دستور کار قرار داده بودند. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم فلسطین پیروزی‌ها و شکست‌هایی را در پرونده مبارزات آزادی قدس داشتند، اما جمع‌بندی این مبارزات در آستانه انقلاب 1357 با پیمان کمپ دیوید و خروج مصر از جرگه مبارزه برای آزادی قدس، موضوع فلسطین را در یک انزوای کامل قرار داد.
وی عنوان کرد: در آن دوره رژیم اشغالگر قدس رسما اعلام کرد که موقعیت صهیونیست‌ها تثبیت شده است و بعد از آن ما باید به فکر گسترش جغرافیا و توسعه نفوذ خود باشیم. مقطع قبل از انقلاب در موضوع فلسطین بسیار غم‌انگیز است و مبارزان فلسطینی بعد از پیام کمپ دیوید به تونس تبعید می‌شوند و شرایط مبارزان فلسطینی بسیار ناامیدکننده می‌شود و راهی جز پایمال شدن حقوق ملت فلسطین زیر تابلو تعامل، سازش و گفت‌وگو باقی نمی‌ماند.
رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس افزود: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موشه دایان، وزیر جنگ رژِم صهیونیستی یک سخن تاریخی را آن هم سه روز پس از پیروزی انقلاب بیان می‌کند و می‌گوید «در ایران انقلابی به وقوع پیوست که همانند یک زلزله بود و پس‌لرزه‌‌های آن اسرائیل را نابود خواهد کرد».
شریف ابراز کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه مسئله مشخص که توسط حضرت امام(ره) اعلام شد نگاه انقلاب اسلامی را به مسئله فلسطین روشن کرد؛ تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی و بازگشایی سفارت فلسطین در ایران، نامگذاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان و فراهم کردن مقدمات برای توانمندسازی مردم مبارز فلسطین و لبنان که این مجوز از سوی حضرت امام(ره) صادر شد و در قانون اساسی هم حمایت از آرمان فلسطین یک  اقدام شرعی، قانونی و موظفی قلمداد شد.
وی یادآور شد: بعدا مجوز توانمندسازی مردم مبارز فلسطین و لبنان در دوره رهبری رهبر معظم انقلاب با تأسیس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روند تقویت جبهه مقاومت را شتاب داد که محصول آن پیروزی‌های ملت فلسطین و لبنان در نبرد با رژیم صهیونیستی بود.
شریف با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی اولین راهبرد رژیم صهیونیستی را که به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین بود متوقف کرد، گفت: مسئله براندازی و کندن غده سرطانی رژیم صهیونیستی مجددا نزد افکار عمومی امت اسلامی شکل گرفت. رژیم صهیونیستی در این شرایط نه تنها تثبیت را از دست داد بلکه مسئله گسترش از نیل تا فرات را هم به فراموشی سپرد و امروز پس از 38 سال از نامگذاری روز جهانی قدس، صهیونیست‌ها نه تنها آرزوی گسترش از نیل تا فرات و نفوذ در کل جغرافیای جهان اسلام را فراموش کردند بلکه مجبور و وادار شدند اطراف همان سرزمین محدودی که اشغال کردند را دیوارهای بلندی بکشند هرچند در درون این دیوارها هم امنیت ندارند به جهت اینکه آنها اشغالگر هستند، حق یک ملت را ضایع کردند و از مشروعیت برخوردار نیستند و سرانجام آنها چیزی جز فروپاشی و تن دادن به حق مردم مظلوم فلسطین نخواهد بود.
وی تأکید کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای روز جهانی قدس این است که اجازه نداد آرمان فلسطین فراموش شود و هر سال در آستانه روز جهانی قدس توجه افکار عمومی به مسئله فلسطین و ظلم رژیم صهیونیستی معطوف می‌شود.
رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس عنوان کرد: امسال در آستانه روز جهانی قدس سال 1396 سه مسئله مشخص در جغرافیای جهان اسلام وجود دارد که هر سه مسئله روند نویدبخشی را در مسیر مبارزات مردم فلسطین نشان می‌دهد. اول اینکه پس از حدود شش سال از پهن شدن بساط خلافت خودخوانده داعش و رنج و محنت سنگین وارد بر ملت‌های مسلمان به ویژه در عراق و سوریه و کشته شدن هزاران نفر و آواره شدن میلیون‌ها نفر مسلمان و غیرمسلمان، امروز حامیان، پشتیبانان و مجریان و این جریانات امروز در پیشگاه افکار عمومی جهانیان مورد مواخذه هستند.
مهم‌ترین دستاورد روز جهانی قدس فراموش نشدن آرمان فلسطین است/ لاریجانی؛ سخنران مراسم تهران
وی اضافه کرد: این اتفاقات نه تنها برای آن‌ها دستاوردی نداشت بلکه موجب تقویت جبهه مقاومت و ایجاد یک ظرفیت جدید قدرت در کنار ارتش‌های رسمی این کشورها شد که آماده هستند که به محض جمع شدن بساط خلافت خودخوانده داعش در سرزمین شامات، با رژیم صهیونیستی مقابله کنند.
شریف عنوان کرد: بدون شک روند آینده برای ملت فلسطین و امت اسلامی امیدوارکننده و برای رژیم صهیونیستی مأیوس‌کننده خواهد بود. لبخندهای صهیونیست‌ها و حامیانش در حال تبدیل شدن به اخم و خشم است و مطمئن باشید هم در حوزه سرزمینی، میدانی و عملیات نظامی بساط داعش در سوریه و عراق در حال جمع شدن است و به فضل الهی به زودی خبرهای بسیار خوبی از این موضوع شنیده خواهد شد و هم در حوزه سیاسی و تنویر افکار عمومی، انها شکست خوردند و دستاوردی نداشتند.
وی اظهار کرد: امروز شاهد هستیم متاسفانه حکام برخی کشورهای عربی روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برملا می‌کنند هرچند برای کسانی که موضوع فلسطین را دنبال می‌کنند مکشوف بوده است که سران برخی کشورهای عربی به دلیل وابستگی به آمریکا و انگلیس همیشه از پشت به آرمان فلسطین خنجر زده‌اند و امروز دیگر این موضوع را کاملا علنی کرده‌اند.
شریف یادآور شد: دو سه روز گذشته بود که یکی از نمایندگان پارلمان رژیم جعلی صهیونیستی اعلام کرد که نه تنها ترامپ از سفر ریاض حامل یک پیغام شفاهی برای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر تلاش کشورهای عربی برای نزدیکی به اسرائیل و مقابله با ایران اسلامی بود بلکه یک پیام مکتوبی را نیز همراه خود داشت. این خیانت آشکاری به امت اسلامی و آرمان فلسطین است و قطعا افشای این سناریو می‌تواند افکار عمومی را علیه این حکام دست‌نشانده و قبیله‌های خانوادگی بشوراند.
وی با بیان اینکه آینده از آن ملت فلسطین است، گفت: کسانی که هزاران نفر را در این سرزمین در طی 5، 6 سال گذشته بی‌خانه و کاشانه و وادار به مهاجرت کردند و خونریزی کردند، قطعا پاسخ این خون‌های مظلوم را دریافت خواهند کرد.
شریف اظهار کرد: سومین مسئله که در آستانه روز جهانی قدس امسال، زنده بودن مبارزات مردم فلسطین در سرزمین خودشان است. همواره یکی از آرزوهای امت اسلامی این بوده است که فلسطینی‌ها خودشان در خط مقدم و اول مبارزه و مقاومت باشند و در طول سال‌های پیروزی پس از انقلاب اسلامی این روند روبه رشد بوده است. هرچند به دلیل مشغولیتی که دشمنان امت اسلامی در جهان اسلام در چند سال اخیر برپا کردند و ظاهرا رژیم صهیونیستی فرصت تنفسی پیدا کرد اما مردم فلسطین حتی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با اعتصاب غذا به مبارزه ادامه دادند و مردم کرانه باختری نیز زحمات و مشقاتی را در انتفاضه متحمل شدند و مردم غزه زحمات زیادی را در محاصره چندین ساله تحمل کردند و همه اینها دستاوردهای قدرت درون‌زایی است که مردم فلسطین به عنوان یک ظرفیت قدرتمند در اختیار دارند و این ظرفیت در شرایط مناسب به صحنه خواهد آمد و بالفعل می‌شود.
وی افزود: خدا را شاکر هستیم که رژیم صهیونیستی و حامیانش در مسئله توانمندسازی جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین سردرگم هستند. این دستاورد بزرگی است که آنهایی که همیشه ادعا می‌کردند اگر همه ارتش‌های عربی با هم جمع شوند نمی‌توانند با رژیم صهیونیستی رویارویی کنند امروز در برآورد نظامی از مقاومت فلسطین و لبنان عاجزند و آمارهای متناقضی از سلاح‌های در اختیار حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی ارائه می‌کنند. کسانی که می‌دانند وقتی به آمار مقامات رژیِم صهیونیستی نگاه می‌کنند به عمق عدم اشراف اطلاعاتی اسرائیل پی می‌برند و این موجب خوشحالی و خرسندی است.
شریف تصریح کرد: انشالله تقویت جبهه مقاومت، اعلام پیروزی و تثبیت جریان مقاومت مجددا افکار عمومی را به سمت دشمن مشترک مسلمانان، رژیم صهیونیستی جلب خواهد کرد و این ظرفیت قدرتمند می‌تواند در اختیار آزادی فلسطین قرار بگیرد.
رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس اظهار کرد: امسال با توجه به رفتار تحقیرآمیزی که رئیس جمهوری امریکا نسبت به حکام عربی در سفر به عربستان داشت و تعابیر سخیفی که در مورد آنها به کار برد و آنها را به حیوانی تشبیه کرد که فقط باید شیر آنها را دوشید و  بلافاصل به تل‌آویو رفت و این تحقیر را برای اعراب باقی گذاشت و ائتلاف نیم‌بندی را علیه کانون بیداری جهان اسلام، ایران اسلامی، به زعم خود رقم زد اما این ائتلاف کمتر از دو هفته بیشتر دوام نیاورد و درون این ائتلاف شکاف عمیقی بوجود آمد که همه در جریان آن هستند.
شریف عنوان کرد: با شکست این ائتلاف که به دنبال جایگزین کردن ایران به جای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک بود، مشخص شد که ایران حامی امت اسلامی و همسایگان مسلمان خودش است و همچنان رژیم صهیونیستی را دشمن اصلی خودش می‌داند هرچند رفتار قبیله‌های حاکم بر کشورهای عربی را هرگز فراموش نخواهد کرد. ملت ما هرگز حمایت آنها از صدام و حزب بعث فراموش نخواهد کرد و همواره در حافظه تاریخی ملت ما این مسئله به یاد خواهد ماند که آنها در چند مقطع متعدد در طول چهل سال گذشته علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران توطئه کردند و همواره نیز سرشان به سنگ خورد.
وی تأکید کرد: مطمئن باشید که سرنوشت خاندان‌های قبیلگی حاکم بر کشورهای حاشیه خلیج فارس چیزی جز سرنوشت صدام و حزب بعث نخواهد بود. ما کشوری 80 میلیونی با آرمان‌های مشخص، رهبری شجاع، پایه‌های مستحکم، نیروهای مسلح قدرتمند، ملتی امتحان پس‌داده و با جمعیت قابل توجهی که با عمق امت اسلامی گره خورده‌ایم هستیم و قادریم از منافع خودمان و هم‌پیمانانمان از آرمان فلسطین حمایت کنیم.
مهم‌ترین دستاورد روز جهانی قدس فراموش نشدن آرمان فلسطین است/ لاریجانی؛ سخنران مراسم تهران
شریف خطاب به گروه‌های فلسطینی گفت: میزان تقرب و نزدیکی ما به گروه‌های فلسطینی به میزانی است که آنها به آزادی بیت‌المقدس، آرمان فلسطین و اضمحلال رژیم صهیونیستی پایبند باشند. مطمئن هستیم گروه‌های اصیل فلسطینی که دل در گرو احقاق حقوق مردم فلسطین دارند از نزدیکترین قرابت با جمهوری اسلامی برخودارند و همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: بارها و بارها در طول تاریخ مبارزات ملت فلسطین ثابت شده که نگاه به بیرون گروه‌های فلسطینی یک امتیاز منفی برای انهاست و نگاه به داشته‌‌های درونی است که برای آنها قدرت می‌آفریند. آنها از دفاع مقدس الهام گرفتند و جنگ 33 روزه را در لبنان را به پیروزی رساندند و جریان حماس و جهاد اسلامی نیز از آنها الگو گرفتند و در سه جنگ‌ پی در پی که با رژیم صهیونیستی داشتند علیرغم محاصره و عدم توازن در امکانات، باز هم پیروز شدند.
رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس ادامه داد: مطمئن باشید در آینده پیوستن ظرفیت عظیم و قدرتمند کرانه باختری به نوار غزه به جریان اصیل فلسطینی کمک ویژه‌ای خواهد کرد و آینده از ان حق و از ان آرمان فلسطین خواهد بود.
وی یادآور شد: امروز رژیم صهیوینستی مظهر و کانون همه ظلم‌ها و توطئه‌ها است و اگر سابقه‌ 80 ساله رفتار رژیم صهیونیستی بررسی شود مملو از طراحی‌های شیطنت‌آمیز و خباثت‌آلود برای ایجاد درگیری، تفرقه، نفرت و شکاف در جغرافیای جهان اسلام بوده است برای اینکه بتواند خود را تثبیت کند جمعیت بیشتری را به این سرزمین بیاورد و شهرک‌سازی‌های خود را ادامه دهد هر چند برخلاف همه قطعنامه‌های سازمان ملل بوده است.
شریف عنوان کرد: جایی که صهیونیست‌ها متوقف شده‌اند جایی بوده  که با مقاومت اسلامی و سرسختی امت اسلامی روبرو شدند و گرنه صهیونیست‌ها در میدان مذاکره هرگز کوچکترین امتیازی را به فلسطینی‌ها نداده و نخواهند داد. انها تنها زبان زور و قدرت را می‌فهمند و این در 38 سال گذشته به درستی ثابت شده است.
وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی امروز علیرغم تلاش‌های رسانه‌ای در بدترین وضعیت تاریخ خود قرار دارد. آنها بیشترین وحشت را از شکست داعش دارد. این مسئله عجیبی است که خلافت خودخوانده داعش که در سرزمین‌های اسلامی این همه خونریزی کرد اما نه تنها یک تیر به سمت صهیونیست‌ها شلیک نکرد بلکه مجروحین داعش توسط صهیونیست‌ها درمان می‌شدند و این علاوه بر خدمات لجستیکی و تبلیغاتی پیبدا و پنهان بود.
شریف درباره تمهیدات برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی قدس گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از 900 شهر کشور که امام جمعه دارند و در آنجا نماز جمعه برپا می‌شود برگزار خواهد شد. مبدا همه راهیپمایی‌ها از مساجد اصلی این 900 شهر و مقصد نیز مصلاهای برگزاری نماز جمعه است.
وی ادامه داد: این مراسم در تهران از ساعت 10:30 آغاز شده و از ده مسیر خواهد بود و سخنران محوری این مراسم علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواهد بود و بیش از 50 نفر از شخصیت‌های ملی به عنوان سخنران به مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور اعزام خواهند شد.
شریف با بیان اینکه حدود 4000 نفر این مراسم بزرگ را در کل کشور پوشش خبری خواهند داد، گفت: شعار محوری امسال نیز «روز جهانی قدس؛ رمز وحدت و جهاد امت اسلامی، حمایت از مردم فلسطین، زوال قطعی رژیم صهیونیستی» خواهد بود.        
captcha