قرآنیان جایگاه قطب قرآنی فارس را به آن بازگردانند/ رشد فعالیت‌های قرآنی نباید متوقف شود
کد خبر: 3611593
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
آیت‌الله ایمانی:

قرآنیان جایگاه قطب قرآنی فارس را به آن بازگردانند/ رشد فعالیت‌های قرآنی نباید متوقف شود

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر اینكه توسعه فرهنگ قرآن در دستور كار همه قرآنیان باشد، از آنان خواست كه تلاش كنند تا جایگاه قطب قرآنی فارس را به آن بازگردانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 29 خردادماه در دیدار با جامعه قرآنی این استان كه به‌مناسبت ایام ماه مبارك رمضان برگزار شد، همنشینی با قرآنیان را فرصت و غنیمتی برشمرد كه باید از آن استفاده كرد.

وی با تأكید بر اینكه توسعه فرهنگ قرآن در دستور كار همه قرآنیان باشد، از آنان خواست كه تلاش كنند تا جایگاه قطب قرآنی فارس را به آن بازگردانند و ادامه داد: اگر نخبگان قرآنی ما در مسابقات قرآن بدرخشند، افكار عمومی به سمت فارس معطوف می‌شود و فرهنگ قرآن گسترش می‌یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نكته‌ای كه مهم است و در شرایط امروز باید مورد توجه قرار گیرد این است كه گفتمان قرآن و فرهنگ قرآن را باید در جامعه حاكم كرد و جامعه به حدی برسد كه فرهنگ قرآن در آن حاكمیت پیدا كند و این حاكمیت فرهنگ قرآن با همین كثرت قرائت‌ها، مسابقه‌ها و مجالس قرآن و بحث و بررسی پیرامون نكات و اشارات و تفسیر قرآن مجید است.

آیت‌الله ایمانی اعتقاد دارد تا زمانی كه این فرهنگ در جامعه ما و اكثریت آن حاكمیت پیدا نكرده است، مشكل داریم و ادامه داد: همان‌طور كه پیامبر اسلام(ص) فرمودند یكی از ابعاد تمسك به قرآن، حاكم شدن فرهنگ قرآن است.

تمام دستگاه‌ها باید فرهنگ قرآن را نشر دهند

امام جمعه شیراز اظهار كرد: آنچه كه پیامبر مكرم اسلام(ص) فرمودند در فتنه‌ها به قرآن مراجعه كنید، مقدماتی دارد و از جمله آن مقدمات حاكم شدن فرهنگ قرآن است لذا همه دستگاه‌ها وارد عرصه این شوند و قرآن را به عنوان یك كتاب آسمانی و دینی و دستورالعمل زندگی در جامعه مطرح كنند.

رشد فعالیت‌های قرآنی نباید متوقف شود

وی به اجرای برنامه‌های قرآنی اشاره كرد و گفت: آنچه كه اكنون مقدمات آن را دنبال می‌كنیم، ارزشمند است اما نباید رشد آن متوقف شود یعنی رشد آشنایی، تلاوت، حفظ، و تفسیر قرآن در جامعه نباید متوقف شود و یا آهنگ آن كند شود.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: گاهی اوقات سلیقه‌های مختلفی در جامعه به وجود می‌آید و این نتیجه به دست می‌آید كه فاصله ما نسبت به قرآن بیشتر شده است اما مهم ترویج فرهنگ قرآن است.

تك تك اعضای جامعه قرآنی پرچمی برای ترویج فرهنگ قرآن باشند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خطاب به تك تك اعضای جامعه قرآنی استان از آنان خواست كه هر كدامشان علم و پرچمی برای ترویج و فرهنگ قرآن در جامعه باشند و ادامه داد: قرآنیان، سابقه شیراز و استان فارس و همچنین مؤمنان این دیار كه فرهنگ قرآن بر آن‌ها حاكم بود را حفظ و احیا كنند و این انتظاری است كه از جامعه قرآنی فارس می‌رود.

وی با یادآوری این نكته كه مشعل هم خودش روشن است و هم روشناییش را به دیگران می‌بخشد، از اعضای جامعه قرآنی خواست تا همانند مشعل عمل كرده و نور قرآن را در جامعه پخش كنند و تنها به روشنایی خودشان اكتفا نكنند.

بازار، ادارات و تربیت جامعه ما باید قرآنی باشد

آیت‌الله ایمانی تأكید كرد كه جامعه قرآنی قرآن و مفاهیم آن را در جامعه تبیین كنند تا جامعه، تربیت،‌آموزش و پرورش، اقتصاد، ادارات و بازار ما قرآنی شود و هم این‌ها فرع بر این است كه فرهنگ قرآن حاكمیت پیدا كند.

وی با بیان اینكه شرایطی كه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به وجود آورده، ‌شرایط انس بیشتر با قرآن است و باید از این شرایط استفاده كرده و فضاسازی‌های لازم را انجام دهیم، به تحولات و دگرگونی‌های دنیا اشاره كرد و گفت: دشمنان قسم خورده با افكار و اندیشه‌هایشان در متن مطالعات قرآنیان قرار گرفته است و همه شما نخبگان جامعه هستید اما آیا این فرصتی كه اكنون در اختیار ماست همیشه در اختیارمان است و آیا اگر امروز استفاده نكردیم، فردا هم می‌توانیم استفاده كنیم، اگر امروز استفاده نشد، فردا پاسخگوی آن هستیم لذا درخواست می‌شود با این عنایتی كه خداوند به شما داشته در این راه گام بردارید.

امام جمعه شیراز در ادامه به اجرای حافظان و قاریان قرآن این استان در این برنامه اشاره كرد و گفت: این تسلط بر قرآن برای همگان نیست لذا باید از آن استفاده كرد و این نعمت الهی است و باید این نعمت را در جامعه نشر داد و این انتشار هم حاكمیت فرهنگ قرآن در جامعه است و باید همین مسیر را دنبال كنیم.

captcha