منزل چهارم سیر و سلوک آیت‌الله مظاهری در آستانه نشر
کد خبر: 3611605
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

منزل چهارم سیر و سلوک آیت‌الله مظاهری در آستانه نشر

گروه ادب: مدیر انتشارات مؤسسه فرهنگی الزهرا(س) از انتشار منزل چهارم سیر و سلوک آیت‌الله العظمی مظاهری تا یک ماه دیگر خبر داد.

علی رعنایی، مدیر انتشارات مؤسسه فرهنگی الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره کتاب جدید آیت‌الله العظمی مظاهری گفت: تاکنون سه منزل از منازل هفت‌گانه سیر و سلوک از آیت‌الله مظاهری منتشر شده که اکنون منزل چهارم آن با عنوان «تخلیه» آماده انتشار است و اواخر تیرماه روانه بازار نشر خواهد شد.
وی افزود: این کتاب در سه فصل تدوین شده است که فصل نخست شامل تعارف و کلیات بوده، فصل دوم راهکارهای تهذیب نفس است و در فصل سوم نیز به تبیین برخی راهکارهای رها شدن از رذایلی مانند حسادت، خودخواهی، دنیاطلبی، ریاست‌طلبی، هواپرستی می‌پردازد.
رعنایی ادامه داد: جلد دیگر که در حال تدوین است با عنوان «تحلیه» بوده و به این معنی است که پس از ریشه‌کن کردن رذيلت‌ها، مملکت دل سالک، به زيور شجره طيبه فضائل اخلاقی آراسته می‌شود و به مرور زمان درخت فضایل را در وجود خویش بارور می‌کند، به گونه‌ای که خودش و ديگران از ميوه اين درخت، بهره‌مند می‌شوند.
یادآور شد: منازل هفت‌گانه سیر و سلوک به ترتیب شامل يقظه(بيداری)، توبه، تقوی، تخليه، تحليه، تجليه و لقاء است که حضرت استاد معتقد است؛ همه اين منازل، مقدمه بوده و تازه سالک به ابتدای راه رسيده است. چنين انسانی نباید از حرکت بایستد، توقف در وادی سلوک، آهسته آهسته سالک را به منزل اول برمی‌گرداند و سپس از مسیر خارج می‌کند.
captcha