اختصاص بخش ویژه پژوهش، بازی‌سازان ارزشی را ترغیب خواهد کرد
کد خبر: 3611661
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
حسینی:

اختصاص بخش ویژه پژوهش، بازی‌سازان ارزشی را ترغیب خواهد کرد

گروه شبکه‌های اجتماعی: مدیر پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: برای ترغیب بازی‌سازان به سمت پژوهش در تولیدات‌شان از سوی دایرکت، بخش خاص و ویژه‌ای را در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای امسال قرار داده‌ایم تا بازی‌سازان به ویژه بازی‌سازان ارزشی، در تولیدات‌شان با کیفیت‌ترین پژوهش را داشته باشند.

سیدمحمد حسینی، مدیر پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‌های واحد پژوهش بنیاد اظهار کرد: واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از خردادماه سال 94 تأسیس شده است و برگزاری کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال، انتشار ماهنامه مطالعات بازی، انتشار چندین ترجمه و تألیف کتاب به سفارش دایرکت، حمایت از یک سری پایان نامه و رساله دکتری با اولویت پژوهشی، گزارش آماری با موضوع ورزش‌های الکترونیک، احصای درآمدهای بازی، مصرف بازی‌های دیجیتال در شهر تهران و گزارش آماری مقایسه 11 کلان شهر کشور در حیطه مصرف بازی‌های دیجیتال از جمله برنامه‌های واحد پژوهش در سال جاری است.

وی افزود: واحد پژوهش با تألیف و ترجمه کتاب ابتداعا سعی می‌کند تا حمایتی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دیکتری در این حوزه داشته باشد و سپس بتواند محتوای پژوهشی خوبی را در اختیار بازی‌سازان قرار دهد.

مدیر پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: مسأله‌ اصلی این است که اگر بخواهیم محتوای پژوهشی را برای کارهای ارزشی و دینی در اختیار بازی‌ساز قرار دهیم، اشتباه است؛ چراکه اگر بازی‌سازی علاقمند به کارهای دینی و ارزشی باشد، خودجوش به این سمت می‌رود و کار خود را انجام می‌دهد. سریال‌های مذهبی مثال بارز این موضوع است و کارگردانان خودشان خودجوش به مطالعات تحقیقاتی درباره موضوع دینی‌شان می‌پردازند.

وی بیان کرد: برای ترغیب بازی‌سازان به سمت پژوهش در تولیدات‌شان، بخش خاص و ویژه‌ای را در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای امسال قرار داده‌ایم تا بازی‌سازان به ویژه بازی‌سازان ارزشی، در تولیدات‌شان با کیفیت‌ترین پژوهش را داشته باشند. بر این اساس بازی‌هایی که بیشترین پژوهش را در کارهای‌شان داشته باشند، در این بخش ویژه از آنها تقدیر خواهد شد تا پژوهش‌های‌شان براساس حقایقی باشد که کشف کرده‌اند.

حسینی اظهار کرد: بنظرم استعدادهای بسیار شگفت‌انگیزی در حوزه بازی‌سازی در کشور وجود دارد که مثال آن را در کشورهای منطقه نداریم. ما براساس همین استعدادها بازی‌های شاخصی تولید کرده‌ایم. ممکن است کسی این خرده را بگیرد که صنعت‌مان نمی‌تواند هنوز به صورت سیستماتیک بازی هایی با کیفیت تولید کند، اما با توجه به استعدادهایی که وجود دارد، هر لحظه امکان این است که یک پدیده جدید در حوزه بازی بتواند ظهور پیدا کند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه تیم‌های بازی‌سازی زیادی به صورت مستقل و انفرادی فعالیت می‌کنند و ظرفیت و علاقه به بازی‌سازی در کشورمان بسیار زیاد است، در کشور این نوید وجود دارد که هم بازی‌های خوبی بسازیم و هم از طریق این بازی‌ها بتوانیم در بازارهای اشباع نشده داخل و بین‌المللی درآمدزایی کنیم.


captcha