مشارکت 3 هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح هجرت
کد خبر: 3611863
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
دریکوند خبر داد:

مشارکت 3 هزار دانش‌آموز لرستانی در طرح هجرت

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه طرح هجرت 3، بیستم تیرماه سال‌جاری با مشارکت 3 هزار دانش‌آموز لرستانی، گفت: طرح هجرت 3 با هدف شناسایی، هدایت و به‌کارگیری قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان، نهادینه کردن فرهنگ کار، تلاش و مسئولیت‌پذیری و پرورش روحیه تعاون و همکاری در دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در جلسه ستاد استانی طرح هجرت 3 که سه‌شنبه، 30 خردادماه برگزار شد، از برگزاری مراسم افتتاحیه طرح هجرت سه در بیستم تیرماه سال‌جاری با مشارکت سه هزار دانش‌آموز در استان خبر داد.
وی افزود: طرح هجرت 3  با هدف شناسایی، هدایت و به‌کارگیری قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان، نهادینه کردن فرهنگ کار، تلاش و مسئولیت‌پذیری و پرورش روحیه تعاون و همکاری در دانش‌آموزان اجرا می‌شود و ضرورت دارد تا در کنار توجه به بهسازی، زیباسازی و نشاط مدارس به تقویت فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی هم توجه خاص شود.
دریکوند بر نقش فضای مناسب آموزشی در روحیه و یادگیری دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: فضای آموزشی مناسب نشاط، شادابی و پویایی را در دانش‌آموزان رقم خواهد زد.  
وی با بیان این‌که چنانچه کلاس درس رنگ‌آمیزی مناسبی داشته باشد  تاثیر روانی آن بر یادگیری بهتر دانش‌آموزان  ملموس و مشهود خواهد بود، ادامه داد: آموزش و پرورش در قالب طرح هجرت سه به‌دنبال نهادینه کردن مفاهیم و ارزش‌هایی است که می‌تواند در تکامل شخصیتی دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان مسئولیت‌پذیری ، تعاون و همکاری، روحیه کار گروهی و احترام به حقوق دیگران را ازجمله اثرات کار جهادی برشمرد و اضافه کرد: در کنار نتایج مفیدی که طرح هجرت سه دارد به تبع آسیب‌هایی هم می‌تواند قابل تصور باشد که برای جلوگیری از آنها باید برنامه‌ریزی کرد.
وی گفت: اگر نظارت درستی بر نحوه انجام کار صورت نگیرد ممکن است ذهنیت بدی در افکار عمومی ایجاد شود.
بیرانوند، فرمانده بسیج سازندگی لرستان هم در این جلسه به تخصیص یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای طرح هجرت سه اشاره کرد و گفت: سه هزار دانش‌آموز هم در کار تعمیر و بهسازی 169آموزشگاه مشارکت می‌کنند.  محسن یوسفوند، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان هم اجرای  طرح هجرت سه را با مشارکت بسیج سازندگی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش  عنوان کرد و افزود: تاثیرگذارترین تعامل دستگاه تعلیم و تربیت با بسیج و سپاه است که در قالب اردوی راهیان نور و طرح هجرت سه نمود پیدا می‌کند.
محمد چگنی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان هم به اختصاص دو میلیارد ریال برای تهیه مصالح مورد نیاز طرح اشاره کرد و گفت: با وجود تنگناها و کمبود اعتبارات تلاش می‌شود تا اعتبار مورد نیاز در موعد مقرر تهیه شود.
captcha