شرایط ادغام اتحادیه‌های قرآنی در استان یزد مهیا است
کد خبر: 3611894
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳
حجت‌الاسلام شایق:

شرایط ادغام اتحادیه‌های قرآنی در استان یزد مهیا است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان یزد از مهیا بودن شرایط ادغام اتحادیه‌های قرآنی این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسين شايق، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: جلسات هماهنگی ادغام اتحادیه در سطح استان طی سال 95 برگزار شده حتی تا مرحله ادغام نیز پیش رفتیم.
وی با اشاره به اینکه اما به دلیل انجام نشدن ادغام اتحادیه‌های کشوری، این موضوع در استان‌ها به تعویق افتاده است، اظهار کرد: مقرر شده است پس از ابلاغ اساسنامه جدید ادغام اتحادیه‌ها در استان‌ها و انجام هماهنگی‌ها و اطلاع‌رسانی از سوی هیئت رسیدگی به امور مؤسسات، پس از ماه مبارک رمضان این امر در استان‌ها انجام شود.
شایق درخصوص فرآیند صدور مجوز مؤسسات، اظهار کرد: برخی از مؤسسات که جدیدالتأسیس بوده‌اند مجوز فعالیت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت را دریافت کرده‌اند و بخش اعظم مؤسسات هنوز تاریخ مجوزهایشان به اتمام نرسیده است تا برای تمدید اقدام کنند.
وی در خصوص اینکه آیا آماری از این تمدید و یا صدور مجوز جدید در سطح استان در دست است، اضافه کرد: چون فرآیند صدور مجوزها از طریق سامانه انجام و پیگیر می‌شود اتحادیه در جریان تعداد آن نیست.
captcha