فریاد دانش‌آموزان؛ «قدس قلب من است؛ به خانه‌ات برگرد»
کد خبر: 3611922
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

فریاد دانش‌آموزان؛ «قدس قلب من است؛ به خانه‌ات برگرد»

گروه جامعه: دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از اجرای طرح «قدس قلب من است» با شعار به خانه‌ات برگرد، در روز دوم تیرماه، همزمان با روز قدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان وی از اجرای طرح «قدس قلب من است» با شعار به خانه‌ات برگرد، خبر داد و گفت: امروز، 31 خردادماه، در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روز قدس پرداخت و گفت: در گفتمان انقلاب اسلامی ایران، روز قدس روز خیزش آزادی خواهان و مظلومین جهان در تقابل با ظالمان و مستکبران است.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس به معنای تبلور و نمایش ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی در ظلم ستیزی و مبارزات ضد صهیونیستی است،  اظهار کرد: آگاه سازی، انتقال و ترویج این گفتمان در بین نسل سوم و چهارم انقلاب، یکی از وظایف همه نهادها و متولیان عرصه فرهنگ در جمهوری اسلامی ایران است.

وی از اجرای طرح «قدس قلب من است» با شعار به خانه‌ات برگرد، خبر داد و گفت:  این طرح با هدف ایجاد روحیه نشاط، شور و حماسه در فضای دانش آموزی با محوریت دفاع و حمایت از مظلومین فلسطین، ایجاد، تقویت و حفظ روحیه دشمن ستیزی در فضای دانش‌آموزان و ایجاد میدانی برای نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در جهت اسکتبارستیزی و تقویت بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

برگزاری تریبون آزاد

علامتی از جمله بخش‌های این طرح را برگزاری تریبون آزاد با عنوان «به خانه‌ات برگرد» خواند و گفت: در قالب این بخش از برنامه‌های روز قدس، دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت غرفه انجمن اسلامی دانش‌آموزان در مسیر راهپیمایی، یک تریبون به منظور اظهار نظر شرکت‌کنندگان در راهپیمایی، به ویژه دانش‌آموزان، در باب مسئله نامشروع بودن مهاجرت یهودیان به فلسطین و اعلام موجودیت اسرائیل تعبیه کرده و از حاضرین و شرکت کنندگان در راهپیمایی دعوت می‌کنند که در تریبون حاضر شده و در مورد جنایات اسرائیل، مظلومیت مردم فلسطین و آینده رژیم صهیونیستی، نطق و اظهار نظر کنند. دانش آموزان می‌توانند از این خطاب خود یک فیلم تهیه کنند و به اتحادیه ارسال کنند.

وی به برپایی پویش دانش آموزی «قدس قلب من است» اشاره و عنوان کرد: در این پویش از دانش آموزان خواسته می شود در یک حرکت نمادین در سراسر کشور، جمله را به صورت خلاقانه در کف دست خود نوشته و یا نقاشی کنند و در سرتاسر راهپیمایی آن را به نمایش بگذارند. دانش آموزان در این پویش می‌توانند از کفدست نویسی‌های خود عکس تهیه کرده و به اتحادیه ارسال کنند.

جهاد بدون مرز

علامتی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده را اجرای فایل‌های صوتی «جهاد بدون مرز» و «قصه غصه» خواند و گفت: روز قدس ظرفیت مهمی است که در آن می‌توان، قصه اشغال فلسطین، شکل گیری اسرائیل نامشروع و از بین بردن هویت فلسطینی مورد بازخوانی و شفاف‌سازی برای دانش آموزان قرار گیرد. در همین راستا، جزوه معارف فلسطین تهیه شده است که در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت تا در قالب نشست‌های گروهی دانش‌آموزان قرارگاه عملیات شهری، مورد مطالعه و بحث قرار گرفته و در نهایت تعدادی از دانش‌آموزان به عنوان راوی برای حضور در غرفه انجمن اسلامی دانش‌آموزان در مسیر راهپیمایی روز قدس انتخاب شوند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تصریح کرد: اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به منظور آگاه‌سازی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در تخریب اماکن مقدس اسلامی که نمادهای تمدن و هویت اسلامی در بیت المقدس، همزمان با برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس، در یک حرکت سراسری دانش‌آموزی، در ۵۵ استان کشور به صورت نمادین ماکت‌هایی از نمادهای مقدس مسلمانان که نشانه هویت فلسطینی است را تهیه و در راهپیمایی به نمایش می‌گذارند.

وی افزود: دانش آموزان به منظور حمایت از اماکن مقدس فلسطینی، اعتراض خود را به تخریب آثار اسلامی در فلسطین اعلام می‌کنند و طوماری را با امضای شرکت کنندگان در مراسم در حمایت از آثار مقدسه امضا می‌کنند. طومارهای امضا شده به دفتر مرکزی ارسال می شود و توسط عضو دانش آموز شورای مرکزی به دفتر یونسکو در تهران تحویل داده می شود.

وی اجرای بخش‌های سینما فلسطین و رادیو انتفاضه را از دیگر فعالیت‌های اتحادیه برشمرد و گفت:  سینما فلسطین بخش ویژه‌ای است که در آن از ظرفیت روز قدس برای بازبینی و اکران فیلم‌ها و مستندهای تولید شده با موضوع فلسطین استفاده می‌شود. دانش آموزان می‌توانند اعضای خانواده و سایر دوستان خود را به سینما فلسطین دعوت کنند. در پایان هر اکران نکاتی درباره محتوا و ساختار فیلم به بحث گذاشته می‌شود.
captcha