اقامه نماز در مسجد «فینزبری پارک» لندن ادامه دارد
کد خبر: 3611945
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

اقامه نماز در مسجد «فینزبری پارک» لندن ادامه دارد

گروه بین‌الملل: اقامه نماز در مسجد «فینزبری پارک» لندن بدون هراس از مسائل امنیتی همچنان ادامه دارد.

اقامه نماز در مسجد  «فینزبری پارک»  لندن ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه الوسط، مسلمانان مسجد «فینزبری پارک» در لندن که چند روز پیش شاهد زیر گرفتن نمازگزاران بعد از نماز تراویح در یک عملیات تروریستی بودند، همچنان به اقامه نماز در این مسجد بدون هراس از مسائل امنیتی ادامه می دهند.
همچنین گروهی از شهروندان انگلیسی عصر دوشنبه در اقدامی نمادین با عنوان «اتحاد علیه تمام اقدامات تروریستی» مقابل مسجد «فینزبری پارک» در نزدیکی لندن جمع شدند تا به کسانی که برای شرکت در مراسم دعا و نماز ویژه ماه رمضان به این مسجد آمده بودند، شاخه‌های گل اهدا کنند.
محمد کزبار، رئیس مسجد «فینزبری پارک» نیز به خبرنگاران گفت که در جریان بازدید ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا از این مکان، نگرانی‌های خود درباره وضعیت امنیتی مسلمانان را با او در میان گذاشته است و ترزا می در مقابل قول داده است تا تدابیری را برای محافظت از جامعه مسلمانان اتخاذ کند.
گفتنی است، بامداد دوشنبه، 29 خرداد، در نزدیکی مسجد فینزبری پارک در خیابان «سون سیسترز» در شمال لندن در حالی که نمازگزاران در حال ترک مسجد بودند، خودروی ون ناگهان آن‌ها را زیر گرفت.
به گفته شاهدان عینی، سه جوان در داخل این خودرو بودند که در ابتدا با سرعت عادی در حال حرکت بود اما ناگهان شتاب گرفت و شروع به زیر گرفتن نمازگزاران کرد.
برخی گزارش‌های اولیه از کشته‌شدن ۴ نفر و زخمی شدن ۱۲ نفر خبر می‌داد اما پلیس لندن تعداد ۱ کشته و ۸ زخمی را اعلام کرد.
captcha