فعالیت ۳ مرکز مشاوره خانواده در یزد/سازش ۳۶ درصد پرونده‌های ارجاعی
کد خبر: 3611957
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶

فعالیت ۳ مرکز مشاوره خانواده در یزد/سازش ۳۶ درصد پرونده‌های ارجاعی

گروه اجتماعی: رییس کل دادگستری استان یزد از فعالیت ۳ مرکز مشاوره خانواده در استان خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده ۳۶ درصد پرونده های ارجاعی به این مراکز منجر به سازش شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدرضا حبیبی، رییس کل دادگستری استان یزد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع امنیت مطلوب و پایداری در سطح استان حاکم است و پرونده جنایی و جرایم سنگین در طول یکسال گذشته محدود بوده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۵ در مجموع ۲۶۴ هزار و ۵۷۸ فقره پرونده به دادگستری وارد شده که در مقایسه با سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است. 
حبیبی افزود: همچنین ۲۶۶ هزار و ۱۱۰ فقره پرونده مختومه شده است.
وی ضرب و جرح عمدی، سرقت های خرد، ایراد صدمات غیرعمدی که عمدتا بحث تصادفات بوده است، توهین به اشخاص و تهدید را از بیشترین پرونده های وارده دانست.
حبیبی همچنین مطالبه خسارت تاخیر و تادیه، مطالبه وجه چک، مطالب وجه با عناوین دیگر، ارسال از پرداخت محکوم به، الزام به تنظیم سند را از پنج دعوای حقوقی عمده دانست. 
رئیس دادگستری استان یزد با اشاره به انجام ابلاغ الکترونیک،  تسریع در ابلاغ، افزایش ضریب اطمینان از اطلاع مخاطب و صرفه جویی در هزینه ها را مزایای این طرح برشمرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیکی انجام‌ می شود.
حبیبی از فعالیت ۳ مرکز مشاوره خانواده خبر  داد و افزود: با توجه به اقدامات انجام شده ۳۶ درصد پرونده های ارجاعی منجر به سازش شده است.
وی همچنین از اجباری شدن آموزش های قبل از ازدواج خبر داد و اظهار کرد: بیشتر اختلافات خانوادگی ناشی از عدم آشنایی زوجین از فنون خانوادگی است که آموزش های لازم در ۱۶ ساعت قبل از ازدواج ارائه می شود.
شرکت 370 نفر در مسابقات قرآن/ رتبه برتر استان در کشور
رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش فرهنگی گفت: در سال گذشته ۳۷۰ نفر در مسابقات قرآن شرکت کردند.
وی ادامه داد: استان یزد هم در مسابقات منطقه ای در هرمزگان هم در مسابقات کشوری در آذربایجان غربی برگزار شد رتبه نخست را کسب کرد.
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود درآمد دادگستری استان را ۲۵۶ میلیارد و ۹۸۸ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۷۹۰ ریال اعلام کرد.
وی از جذب ۶۰ قاضی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: یک چهارم قضات یعنی ۵۴ نفر را بانوان تشکیل می دهند.
رییس کل دادگستری استان یزد از فعالیت ۹۵ شعبه شورای حل اختلاف در استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۲ شعبه شهری و ۲۳ شعبه روستایی است.
وی از فعالیت ۸ قاضی در شوراهای حل اختلاف خبر داد و گفت: ۵ نفر در یزد و ۳ نفر در حوزه های دیگر در حال فعالیت هستند و برای مابقی شعب در حال پیگیری هستیم.
حبیبی تعداد ازدواج ثبت شده در سال ۹۵ را ۷ هزار و ۹۰۲ فقره و آمار طلاق را ۱ هزار و ۴۸۰ فقره اعلام کرد.
در این نشست علی اکبر شمس، دادستان عمومی و انقلاب یزد نیز مواردی را بیان کرد.
captcha