پژواک فریاد مظلومیت قدس در ایران/ گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی تهران/ نصب روزشمار نابودی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3612066
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
گزارش ایکنا از راهپیمایی روز جهانی قدس؛

پژواک فریاد مظلومیت قدس در ایران/ گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی تهران/ نصب روزشمار نابودی رژیم صهیونیستی

گروه سیاسی: مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس به طور رسمی از ساعت 10:30 صبح امروز همزمان با سراسر کشور، در پایتخت ایران اسلامی از مسیرهای ده گانه به سمت دانشگاه تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پژواک صدای قرن است که هنوز بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه در کوچه و خیابان شهرها خانه به خانه به گوش می رسد؛ «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم». این صدای روح الله است که مرزها را درنوردید و امروز چون جان تازه ای بر پیکره مقاومت جاری است و امروز نیز در گوش جانمان جنسی از همان صدا می پیچد؛ «روز قدس بسیار مهم است؛ صرفاً این نیست که ما از یک ملت مظلومی که از خانه خود رانده شده داریم دفاع می‌کنیم؛ ما در واقع داریم با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می‌کنیم. امروز دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت است؛ مسئله‌ای بسیار گسترده‌تر از فلسطین؛ امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار است، مبارزه با نظام سلطه است».
خورشید آخرین جمعه ماه رمضان که طلوع می کند، بغض ها می شکند؛ بغضی که خبر از دردی کهنه می دهد؛ دردی بر پیکره امت اسلامی. دردی که از غده ای سرطانی آشکار شد و هنوز بعد از دهه ها التیمام نیافته و مشت ها به یاد قدس است که ناخودآگاه گره می خورد. ابروها به یاد زخم های مادران و پدران و فرزندان فلسطینی است که در هم کشیده می شود و فریادهاست که به یاد ظلم رژیم غاصب کودک کش صهیونی سر بر می آرود.
امروز روزی است که نه فقط ایرانیان، بزرگ و کوچک، که عدالت طلبان و آزادی خواهان جهان به پا می خیزند. امروز صفوف حمایت از قدس مرز نمی شناسد، حد ندارد؛ دیگر قدس فقط پاره تن اسلام نیست، پاره تن کسانی است که درد قدس را درک کرده اند. چه مسلمان باشند، چه نباشند؛ همین که انسانیت را بفهمد قدس پاره تنش می شود.
امروز مردم می آیند و از زلال قطره های روان، سیل خروشان جاری خواهد شد تا بنیان جرثومه فساد، اسرائیل غاصب را به لرزه بیفکند. این سیل خروشان از 900 نقطه ایران به صورت همزمان می خروشد. با مشت های گره کرده؛ گام های استوار؛ شعارهای کوبنده و این بخشی از نمایش اقتدار ملت ایران است که یک صدا و یک دل، هماهنگ و یکرنگ نبضشان برای قدس می تپد و هرچه فریاد دارند بر سر استکبار می زنند.
و این تداوم سیلی سخت چند روز اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. هرچند یک طرف سیلی سپاه بود و طرف دیگرش گروهک های تکفیری اما آنچه رخ داد، آوار خشم ملتی صبور و مقاوم بر سر مزدوران استکبار بود و امروز میعاد روزه داران عاشق مساجد اصلی شهرها به سمت مصلاهای نماز جمعه بود. در تهران نیز مساجد 10 گانه شاهد حضور و حرکت تهرانیان بود.
مسجد امام حسین(ع) در میدان امام حسین(ع)، مسجد جامع ابوذر در میدان ابوذر، مسجد دارالسّلام در میدان منیریه، مسجد امام‌زمان(عج) در خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در میدان توحید، مسجد حضرت مهدی(عج) در خیابان ستارخان، مسجدالجواد(ع) در میدان هفتم تیر، مسجد امام جعفر صادق(ع) در فلکه اول صادقیه، مسجد حضرت امیر(ع) در خیابان کارگر شمالی و مسجد جامع رسول اکرم(ص) در تهرانسر، بلوار شاهد ده مسجدی است که میعادگاه عاشقان اعلام شده بود.
در مسیر ماکتهایی از موشکهای ذوالفقار و بدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اخیر به مواضع تروریستهای تکفیری در دیرالزور شلیک شده، به نمایش گذاشته شده و مردم هم به انحای مختلف از شعارنویسی بر موشکها تا سر دادن شعار، از اقدام اخیر فرزندان خود در سپاه تشکر می کنند.
همچنین در طول مسیر راهپیمایی یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی 17 خردادماه در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی گرامی داشته شد. اعضای جهاد دانشگاهی نیز که در این حوادث دو تن از همکاران خود را از دست داده اند، در این مراسم حضور یافته و یاد و خاطره شهید حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، رئیس سابق سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل سابق ایکنا و شهید علی توده فلاح را گرامی داشتند.
سازمان بسیج شهرداری تهران در ابتکاری جالب، براساس این فرمایش رهبر معظم انقلاب که اسرائیل، 25 سال آینده را نخواهد دید، اقدام به رونمایی از تابلو روزشمار نابودی این رژیم غاصب در محل میدان فلسطین کرد.
«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل» اصلی ترین شعارهای مردم در راهپیمایی امروز است.
شخصیت های لشکری و کشوری و مسئولان مختلف نیز از مسیرهای مختلف به تدریج به خیل جمعیت می پیوندند و همراه با مردم روزه دار تهران به سمت میعادگاه نماز جمعه در حال حرکت هستند. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی نیز از تقاطع خیابان انقلاب ـ وصال، آیت الله آملی و لاریجانی؛ رئیس قوه قضائیه و علی لاریجانی رئیس مجلس نیز خود را به خیل جمعیت رساندند.
راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم و شعارهای کوبنده ملت همیشه در صحنه، انقلابی و مؤمن ایران اسلامی آغاز و در ادامه قرار است علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم سخنرانی کند.
نماز عبادی ـ سیاسی جمعه نیز بعد از راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار می شود. در تهران حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نماز را اقامه می کند. درب دانشگاه تهران نیز از ساعت 8:30 به روز نمازگزاران باز بوده است.
captcha