برخورد شدید قرآن با یهود به علت خائن‌بودن آنان است
کد خبر: 3612099
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
استاد حوزه:

برخورد شدید قرآن با یهود به علت خائن‌بودن آنان است

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با اشاره به تعابیر تند قرآن در مورد یهودیان گفت: یهودیان مدینه در طول تاریخ زندگی پیامبر(ص) به ایشان خیانت کرده و از دشمنان مسلمین بودند به همین دلیل هم مغضوب قرآن هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، امروز 31 خردادماه در ادامه تفسیر سوره احزاب به مسئله  قرارداد میان پیامبر و یهودیان مدینه و خیانت آنان پرداخت و گفت: قرآن از یهود غالبا با مذمت سخن می‌گوید ولی  در مورد مسیحیان نرم‌تر سخن گفته و در طول تاریخ نیز جنگی میان مسلمین و مسیحیان رخ نداده است.
وی با اشاره به آیه 82 و 83 سوره مائده افزود: آیه فرموده است بدترین مردم از لحاظ کینه علیه مسلمین یهودیان و مشرکین هستند؛ یعنی خداوند مشرکان و یهود را در یک ردیف قرار داده است ولی در مورد مسیحیان گفته نزدیک‌ترین مردم از لحاظ دوستی با مسلمین، مسیحیان هستند.
رفیعی ادامه داد: یهودیان چون خیلی به مال و ثروت علاقه و تکبر زیادی دارند نسبت به مسلمین بد رفتار می‌کردند ولی نصیحت کشیشان و راهبان مسیحی و اینکه خوی تکبر در مسیحیان نبود نسبت به مسلمین محبت داشتند.
وی با بیان اینکه سه گروه بنی‌قریظه، بنی‌نظیر و بنی‌قینقاع در مدینه بودند و با پیامبر قرارداد داشتند که هیچ آزاری نباید به مسلمین برسانند، تصریح کرد: اولین گروه بنی قینقاع خلف وعده کردند که پیامبر آنان را از مدینه بیرون کرد و به درعای سوریه فرستاد و در سال چهارم نیز، بنی نظیر قصد ترور پیامبر(ص) را داشتند که لو رفت و پیامبر باز هم بدون درگیری آنان را از مدینه بیرون کرد و عمدتا به خیبر رفتند.
رفیعی با اشاره به همدستی میان یهودیان بنی قریظه و مشرکان در جنگ احزاب و خیانت به مسلمین اظهار کرد: بلافاصله بعد از احزاب، وحی آمد که باید با بنی فریظه بجنگید که پیامبر هم اقدام فرمود ولی یهودیان درخواست مذاکره کردند و گفتند هر چیزی را که سعد بن معاذ بگوید ما قبول داریم و او حکم بر اعدام خائنان کرد و چند نفر اندکی از سران این یهودیان کشته شدند که این پاسخ خیانت بود اما متاسفانه  در تاریخ جعل کرده‌اند که در اینجا تعداد زیادی از یهودیان اعدام شده‌اند تا چهره اسلام را بد نشان دهند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) افزود:  اعدام این افراد سزای خیانت آنان بود ولی به تصریح قرآن تعدادی از آنان کشته و تعدادی نیز اسیر شدند ولی قرآن سخنی از آمار ندارد که در تاریخ به صورت تحریف شده ذکر می شود.
رفیعی با اشاره به تاریخچه جعلی اسرائیل گفت: 50 هزار یهودی در کنار میلیون ها مسلمان در فلسطین زندگی می کردند ولی یهودیان دنیا را در اینجا [مع کردند و با شعار از نیل تا فرات سعی دارند بسیاری از کشورها را اشغال کنند که با مقابله جوانان مبارز لبنان و فلسطین محدود شدند.
وی در ادامه به انواع و اقسام خیانت پرداخت و خیانت مالی، خانوادگی، نظامی، علمی و دینی را از انواع این خیانت‌ها برشمرد.
رفیعی گفت: اسلام برخورد شدیدی با خیانت دارد زیرا اگر خیانت از هر نوع آن در جایی باب شود جامعه را به نابودی می‌کشاند که متاسفانه می‌بینیم برخی از طلاق‌ها در کشور به علت خیانت خانوادگی است.
captcha