حضور در راهپیمایی قدس پرشور تر از سنوات قبل باشد
کد خبر: 3612135
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
آیت‎الله فاضل لنکرانی:

حضور در راهپیمایی قدس پرشور تر از سنوات قبل باشد

گروه اجتماعی: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اهمیت موضوع فلسطین بر حضور همه جانبه مردم در این راهپیمایی دشمن شکن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)ازقم، آیت‎الله فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز 31 خرداد در درس خارج فقه خود در قم گفت: یکی از آرمان‎های بزرگ انقلاب اسلامی ما مبارزه با اسراییل است یعنی به همان اندازه‎ای که مبارزه با طاغوت پهلوی برای امام و مردم ایران اهمیت داشت، شاید بتوان گفت که بیش از او مبارزه با اسراییل از آرمان‎های بزرگ انقلاب است.
وی افزود: این آرمان نباید در اثر مرور زمان و عهدشکنی برخی از مسلمانان و در اثر ضعف و سستی کمرنگ شود؛ یکی از جهات آثار انقلاب مبارزه با اسراییل است زیرا اگر انقلاب نبود واقعا وضعیت اسراییل چه بود؟ قطعا آنها بر بشریت سیادت می‎کرد.
استاد حوزه بیان کرد: با برنامه‎های دقیق و نقشه‎های حساب شده اسراییل اگر نگوییم بر کل بشر ولی قطعا خاورمیانه و کشورهای اسلامی تحت سیادت اسراییل بودند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: مساله غصب فلسطین غصب یک منطقه معمولی خوش آب و هوا برای جذب یهودیان نبود ولی آنها در این محل حضور یافتند و این همه هزینه برای خود تراشیدند تا به اهداف خود برسند.
وی گفت: آنها در سرزمین اصلی ما یعنی بیت المقدس آمدند زیرا می‎خواستند نقطه ثقل و کانون اسلامی را از ما بگیرند؛ نقطه ثقل بودن مسجد الاقصی برای ما از بین نرفته است؛ اسراییلی ها به دنبال نیل تا فرات بوده است.
آیت‎الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: امام از روز اول فرمودند که اسراییل هم مثل شاه باید از بین برود که این امور محقق شده است و امیدواریم در خصوص مساله اسراییل هم محقق شود.
استاد حوزه بیان کرد: در مساله اسراییل باید مساله شیعه و سنی را کنار گذاشت زیرا این امور مقدمه از بین بردن اسلام و اتحاد است؛ وقتی امام، روز قدس را روز اسلام معرفی می کند به عنوان یک شخصیت سیاسی این امر را مطرح نمی‎کند؛ بلکه بعد فقیهانه و اسلام شناسی امام این اقتضا را کرد امام این روز را روز اسلام بیان کند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و مولود مبارک انقلاب اسلامی یعنی حزب الله لبنان، این رژیم سرکش، زمینگیر شده است و توان کاری ندارد.
وی گفت: امیدواریم آن کلام درخشانی که رهبری در پاسخ به مدعی اسراییلی‎ها نسبت به کنترل 25 ساله ایران بیان کردند که اسراییلی ها 25 ساله آینده را نخواهند دید محقق شود و دنیای اسلام متحد تر از همیشه در این راستا گام بردارد و این مساله باید در حوزه‎های علمیه به خوبی تبیین شود و از طریق حوزویان در جامعه تبیین و اعلام شود.
آیت‎الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: اسراییل باید از بین برود و این مساله را باید برای همه مسلمین بیان کنیم و امیدواریم که راهپیمایی روز قدس با عظمت بیشتری برای جهانیان تبیین شود.
captcha