روز قدس، روز دفاع از آرمان فلسطین است/ اسرائیل به دنبال نابود کردن اسلام ناب محمدی است
کد خبر: 3612152
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

روز قدس، روز دفاع از آرمان فلسطین است/ اسرائیل به دنبال نابود کردن اسلام ناب محمدی است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده سابق فریدونشهر در مجلس با بیان اینکه روز قدس، روز دفاع از آرمان فلسطین است، گفت: بنابراین تکلیف داریم که از چنین آرمانی دفاع کنیم و از این بابت روز قدس بسیار با اهمیت است و باید بزرگ داشته شود.

محمدعلی اسفنانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبر‌گزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان اظهار کرد: آنچه که مسلم و غیر قابل انکار می‌باشد، تصرف قدس قبله اول مسلمانان و مسجد‌الاقصی توسط صهیونیست‌ها است.
وی گفت: حکومتی که در کشور و یا منطقه‌ای به نام اسرائیل مستقر شده به‌هیچ عنوان از لحاظ قاعده‌های حقوق بین‌الملل مشروعیت ندارد.
وی با بیان اینکه برابر با قواعد موجود بین‌المللی، کشور یا دولت و حاکمیت در زمانی قابل تصور است که حداقل دارای سه رکن باشد، ادامه داد:  یکی از این رکن‌ها، سرزمین هست. در این صورت باید سرزمینی باشد تا در آن اعلام حاکمیت کرد و طبیعتا صهیونیست‌ها سرزمینی نداشتند و تقریبا بالای 95 یا حتی 100 درصد آن‌ها مهاجر هستند و از کشور‌های دیگر جمع  شده‌اند. 
اسفنانی افزود: رکن دوم برای تشکیل دولت، ملت است. به این دلیل که آن‌ها از نقاط مختلف دنیا هستند، بنابراین دارای ملت نیستند.
وی در ادامه اظهار کرد: رکن دیگر، بحث دولت و حاکمیت است و مطابق قوانین، سرزمینی که دارای ملت مشخصی است از بین خود دولت‌مردانی را برای حاکمیت انتخاب و حکومت می‌کنند. این ارکانی است که یک دولت را تشکیل می‌دهد و چون رژیم صهیونیستی فاقد هر سه مورد می‌باشند، مشروعیتی ندارند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: اما متاسفانه شاهد این هستیم که مراجع و سازمان‌های بین‌المللی تحت تاثیر دولت‌مردان آمریکایی و صهیونیست جهانی و به‌واسطه اعمال فشار و قدرت مالی آن‌ها و همین‌طور به‌واسطه مافیای تبلیغاتی و حقوق‌های تبلیغاتی که در اختیار دارند، سازمان ملل را در برخی موارد همراه خود کرده‌اند.
وی گفت: از هر حیث که مشاهده شود این دولت، دولت جعلی و غیرقانونی و نامشروع است و همچین مطابق قواعد بین‌الملل، قابل تشکیل و قابل دفاع نیست و از طرفی آنچه که آن‌ها انجام می‌دهند صرف نظر از بحث تصرف ناحق به اراضی مسلمانان در فلسطین و غصب کشور، اهداف بسیاری را در ذهن داشتند.
اسفنانی اظهارکرد: در ابتدا هدف آن‌ها تشکیل دولت بزرگ صهیونیستی از نیل تا فرات بود که  آن‌ها قصد داشتند  کشور‌های عربی را تصرف کنند، اما مقاومت جانانه و مردانه مردم فلسطین مانع از رسیدن آن‌ها به اهداف مورد نظرشان شدند.
وی بیان کرد: همچین پیروزی انقلاب نقطه عطفی بود، زیرا حمایت بی قید و شرط ایران از فلسطین باعث شد که صهیونیست‌ها هر روز آسیب‌پذیر‌تر شوند و به همان‌چیزی که در اختیار داشتند بسنده کرده و با چنگ و دندان قسمت‌هایی را که غصب کرده بودند، حفظ کردند. 
وی افزود: اهداف اصلی آن‌ها نابود کردن آزادی‌خواهی، تفکر اسلامی و ضربه زدن به اسلام ناب محمدی است، از این جهت جبهه اصلی مقابله با این طرز تفکر و دشمن، فلسطین است و باید از این هدف دفاع کرد.
اسفنانی تصریح کرد: امام خمینی (ره) این روز را روز قدس اعلام کرد تا بتوان از آرمان فلسطین دفاع کرد و آرمان فلسطین در واقع رعایت حقوق افراد، صلح و ثبات در منطقه، رعایت حقوق دوجانبه کشور‌ها نسبت به یکدیگر و محو تجاوز،است. لذا تکلیف داریم که از چنین آرمانی دفاع کنیم و از این بابت روز قدس بسیار با اهمیت است و باید بزرگ داشته شود.
این نماینده سابق مجلس بیان کرد: هنگامی که غصب سرزمینی توسط کشور‌های دیگر مورد اعتراض و انتقاد قرار می‌گیرد بازتاب آن بسیار مثبت خواهد بود و برای صهیونیست‌ها و کسانی که چنین افکاری دارند زنگ خطر و هشدار خواهد بود که چنانچه هرکسی بخواهد از حیطه قانونی خود عبور کند با سیل مخالفت جهانی مواجه خواهد شد. بنابراین  حضور جهانی مردم در راهپیمایی روز قدس  و بازتاب آن در دنیا، اسرائیل را روز به روز  منفور‌تر می‌کند. 

captcha