وقوع 3500 واقعه طلاق در لرستان/سیر صعوی طلاق و نزولی ازدواج در لرستان
کد خبر: 3612190
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
چهری مطرح کرد:

وقوع 3500 واقعه طلاق در لرستان/سیر صعوی طلاق و نزولی ازدواج در لرستان

گروه اجتماعی: مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با اشاره به وقوعسه هزار و ۵ ۱۳ واقعه طلاق در لرستان طی سال گذشته، اظهارکرد: در همین مدت زمان ۱۷ هزار و ۸۹۱ واقعه ازدواج به‌صورت رسمی ثبت شده است این در حالی‌است که ازدواج در لرستان میل به کاهش و طلاق هم‌چنان میل به افزایش دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، داریوش چهری، مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که چهارشنبه، 31 خرداد در دادگستری لرستان برگزار شد، گفت: آمار طلاق در استان لرستان افزایش پبدا کرده است.
وی با بیان این‌که در این رابطه دفاتر الکترونیکی راه‌اندازی شده است، افزود: هم‌چنین در راستای جلوگیری از هرگونه جعل سیستم ارتقا اثر انگشت در دفاتر اسناد رسمی راه‌اندازی شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با اشاره به این‌که 395 فقره از اسناد مردم ارشیو الکترونیکی شده است، بیان داشت: این امکان در دو شهرستان خرم‌آباد و الشتر اتفاق افتاده است.
چهری هم‌چنین به راه‌اندازی پنج سیستم بایگانی ریلی و پنج سیستم اطفا حریق هوشمند در پنج شهرستان استان لرستان اشاره کرد و ادامه داد: اتصال کلیه ادارات دولتی به سیستم فیبر نوری طی دوماه آینده به‌صورت کامل اجرا خواهد شد.
وی با بیان این‌که در سال ۹۵ تعداد ۳۶ هزار و ۹۳۴ فقر سند مالکیت صادر شده است، ظهارکرد: از این تعداد ۶۴ هزار فقره استعلام، ۱۴ هزار املاک بازداشت، ۱۴۸ فقره رفع بازداشت، و ۱۶۶ فقره صدور رای انجام شده است.
چهری با اشاره به این‌که  سال گذشته ۳۲۸ هزار معامله به‌صورت رسمی انجام شده است، افزود: مبلغ ۴۳۸ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌ها رسیدگی و وصول شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان در ادامه به تاسیس ۱۰۰۸ فقره شرکت در استان اشاره داشت و اظهار کرد: در سال ۹۵ تعداد ۱۹ هزار و ۵۹۹ فقره سند مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.
وی همچنین از افزایش آمار طلاق در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: سال گذشته سه هزار و ۵۱۳ واقعه طلاق در لرستان رخ داده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان با بیان این‌که در همین مدت زمان ۱۷ هزار و ۸۹۱ واقعه ازدواج به‌صورت رسمی ثبت شده است، گفت: این در حالی‌است که ازدواج در لرستان میل به کاهش و طلاق هم‌چنان میل به افزایش دارد.
captcha