کتاب‌خوانی به فرهنگ تبدیل شود/لزوم توجه به بخش نرم‌افزاری علوم قرآنی
کد خبر: 3612192
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

کتاب‌خوانی به فرهنگ تبدیل شود/لزوم توجه به بخش نرم‌افزاری علوم قرآنی

گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که بحث کتاب و کتاب‌خوانی یکی‌از موضوعاتی است که در جامعه و کشور ما باید به فرهنگ تبدیل شود، گفت: در نمایشگاه‌های کتاب بخش نرم‌افزار علوم قرآنی باید مورد توجه باشد چراکه یک نرم‌افزار می‌تواند چندین کتاب را در درون خود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، چهارشنبه 31 خردادماه با هیئت همراه به بازدید از سومین نمایشگاه کتاب علوم قرآنی لرستان پرداخت.
در این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌امین با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا مستقر در سومین نمایشگاه کتاب علوم قرآنی لرستان، گفت: بحث کتاب و کتاب‌خوانی یکی‌از موضوعاتی است که در جامعه و کشور ما باید به فرهنگ تبدیل شود.
وی ادامه داد: فرهنگ مطالعه و این‌که اوقاتی از فراغت خود را به مطالعه و عجین بودن با کتاب اختصاص دهیم، می‌تواند در ارتقا سطح فرهنگی و علمی جامعه خیلی مؤثر باشد باشد و ما برای این‌که این فرهنگ را جا بیاندازیم و با ایجاد انگیزه مردم را براین سمت تشویق کنیم، نیازمند انجام یک‌سری اقدامات هستیم.
مهدوی‌امین عنوان کرد: ازجمله این اقدامات برگزاری نمایشگاه‌ها و عرضه کتاب و آخرین محصولات و آخرین کتاب‌های چاپ شده در زمینه‌های مختلف، در این نمایشگاه‌هاست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که در نمایشگاه‌ها افراد می‌توانند مطابق با سلیقه خود حضور پیدا کرده و کتاب‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه نیز می‌تواند از نظر هزینه‌کرد خانواده‌ها تاثیرات خوبی داشته باشد چراکه در نمایشگاه‌ها کتاب‌ها با تخفیف ارائه می‌شوند.
وی ادامه داد: مجموعه‌های علمی مانند دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مدارس و .... می‌توانند از این نمایشگاه در زمینه رشته و تخصصی که دارند بهره ببرند.
مهدوی‌امین اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مانند نمایشگاه در حوزه قرآن می‌تواند در ارتقا سطح قرآنی جامعه مؤثر بوده و آخرین آموزه‌ها و نوشته‌ها در زمینه امور قرآنی به سمع و نظر افراد رسیده و در نمایشگاه عرضه می‌شود. 
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: شرکت‌کنندگان در نمایشگاه علوم قرآنی ضمن آشنا شدن با مکتوبات و دست‌آوردها در زمینه مسائل قرآنی می‌توانند آن‌را تهیه کرده و از آن بهره لازم را ببرند.
وی تصریح کرد: همچنین بخش نرم‌افزار علوم قرآنی باید مورد توجه باشد چراکه یک نرم‌افزار می‌تواند چندین کتاب را در درون خود داشته باشد و در قالب نرم‌افزار امکاناتی مانند جستجو وجود دارد که پژوهشگران می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند، اما این نکته را باید مدنظر داشت که نباید فضای مجازی جایگزین بحث کتاب و کتاب‌خوانی ما شود، هرکدام قطعاً آثار خود را دارد و به‌جای خود می‌تواند مؤثر باشد.
captcha