طرح باغ موزه دفاع مقدس خوزستان تشریح شد/ باغ موزه دفاع مقدس؛ یادآور پیوندهای بنیادین ملت
کد خبر: 3612216
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۹

طرح باغ موزه دفاع مقدس خوزستان تشریح شد/ باغ موزه دفاع مقدس؛ یادآور پیوندهای بنیادین ملت

گروه فرهنگی: طراح باغ موزه دفاع مقدس خوزستان ضمن تشریح طرم ساخت این باغ موزه گفت: این موزه باید به مثابه پلی بین اقوام و نسل ها و اقشار مختلف این ملت باشد. این باغ موزه می تواند به بهترین شکل ممکن پیوندهای بنیادین ما را یادآور شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، دکتر مهدی حجت طراح باغ موزه دفاع مقدس خوزستان شامگاه 31 خردادماه در سومین نشست هیئت امنای باغ موزه دفاع مقدس که با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان همراه بود، به تشریح این پروژه پرداخت.

وی بیان کرد: اگر خوزستان را پایتخت دفاع مقدس تصور کنیم، باغ موزه آن باید پایتخت این پایتخت و پاسخ گوی همه ظرفیت‌هایی باشد که در استان وجود دارد.

حجت به نکات مهم بیانیه مأموریت و چشم انداز باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس را نمی‌توان به دوره ۸ ساله‌ای از تاریخ تقلیل داد و مرزهای آن را هم نمی‌توان به مرزهای استان منحصر دانست. پیروزی در دوران دفاع مقدس مدیون ایستادگی تمام مردان و زنان ایران زمین است، چه رزمندگان و چه زنان و مردانی که بدون سلاح با مسائل جنگ ساختند و تاب آوردند؛ این موضوع به نگاه ما وسعت می دهد.

طراح باغ موزه دفاع مقدس استان ادامه داد: غایت باغ موزه نه تنها یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس، بلکه انتقال پیام بی زمان و بی مکان این دوران به نسل‌های آینده و همه حق جویان جهان است. این موزه محلی برای احصای مجموعه استعدادهای کشور که در جنگ تحمیلی به میدان آمدند و نمایاندن آن به جهانیان است.

حجت با بیان اینکه این موزه باید پلی بین گذشته و حال و آینده ما باشد، تاکید کرد: این موزه باید به مثابه پلی بین اقوام و نسل‌ها و اقشار مختلف این ملت باشد. این باغ موزه می‌تواند به بهترین شکل ممکن پیوندهای بنیادین ما را یادآور شود. گستره زمانی و مکانی این باغ موزه باید انعطاف پذیر باشد تا بتواند هر آنچه در گذشته بود و آنچه در آینده اتفاق می افتد و دقیقا دفاع مقدس است - مشابه موشکی که اخیرا پرتاب شد- دربربگیرد.

وی در ادامه به بخش های دیگری از مطالعات طراحی باغ موزه دفاع مقدس استان همچون تبیین مفهوم مرکز فرهنگی دفاع مقدس، عوامل مؤثر در شکل گیری دفاع مقدس و موفقیت آن، ارتباط دفاع مقدس و انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: سال گذشته این طرح مطالعاتی را به محضر رهبر انقلاب ارائه و یک ساعت و نیم با ایشان صحبت کردم و طرح را توضیح دادم. ایشان فرمودند کار سخت است اما از شما بر می آید.

گفتنی است، در این نشست تصاویر طراحی شده از باغ موزه دفاع مقدس خوزستان برای حضار به نمایش گذاشته شد و دکتر حجت بر روی تصاویر پروژه را تشریح کرد.

captcha