رونق نمایشگاه قرآن با هماهنگی تمامی دستگاه‌های متولی امکان پذیر است
کد خبر: 3612270
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

رونق نمایشگاه قرآن با هماهنگی تمامی دستگاه‌های متولی امکان پذیر است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی ظرفیت‌های بسیاری برای برپایی نمایشگاه باشکوه قرآن کریم دارد، گفت: در حال حاضر نمایشگاه قرآن با استقبال کمی رو به رو است که اگر از ظرفیت تمامی دستگاه های متولی، مخصوصا اداره کل تبلیغات اسلامی استفاده میشد، نمایشگاه قرآن پر رونق‌تری را شاهد بودیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین جواد قلی پور در نشست خبری که در سازمان تبلیغات اسلامی استان که شامگاه دیشب برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه قرآن به سبب برپایی متوالی در سال‌های گذشته مورد استقبال زیادی قرار گرفته بود و سازمان تبلیغات اسلامی در آن حضور فعال داشت و برنامه‌های جنبی مختلفی را اجرا می کرد.

وی افزود: تعطیل شدن 3 ساله نمایشگاه به بهانه نداشتن اعتبار توسط اداره کل ارشاد یکی از دلایل عدم استقبال از نمایشگاه قرآن است که در حال برگزاری است، اگر این نمایشگاه بدون وقفه برگزار می شد قطعا با استقبال بالای مردم مواجه می‌شد چراکه بسیاری از مردم هنوز از برپایی این نمایشگاه مطلع نیستند.

مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: ما در استان قزوین 180 تشکل قرآنی فعال داریم که اگر اداره ارشاد از این تشکل ها برای حضور در نمایشگاه دعوت می کرد قطعا استقبال گسترده تر می‌شد.
وی افزود: اداره کل ارشاد صرفا یک جلسه برگزار کرد و افرادی خاص دعوت شدند بنابراین این وضعیت بازدیدکنندگان در نمایشگاه نشئت گرفته از این امر است؛ همچنین تبلیغات در صدا و سیما و در سطح شهر خیلی کم بوده و لازم است که بیشتر شود.
قلی پور با اشاره به فعالیت های دارالقرآن با اشاره به اینکه سیاست دارالقرآن آموزش است و بخش اعظم کار زیرنظر سازمان تبلیغات و به صورت مردمی انجام می‌شود؛ عنوان کرد: در حال حاضر در کشور نزدیک به ۸ هزارموسسه قرآنی در حال فعالیت است که برنامه های قرآنی مختلف از جمله برگزاری جلسات قرآنی، تربیت مربیان، داوران قرآنی و برنامه های آموزشی برای مداحان هیئات قرآنی را در کشور اجرایی می کند.
وی با بیان اینکه ۱۹۰ حافظ کل قرآن و ۶ هزار نفر حافظ زیر 20 جز قرآن در استان قزوین داریم که آمار قابل توجهی در سطح کشور به شمار میرود، یادآور شد: در این زمینه ما کلاس‌های تخصصی حفظ برگزار می‌کنیم و یک مجمع تخصصی به نام مجمع الحافظین داریم که کلاس‌های ثابت حفظ قرآن هر هفته برای خانم ها و آقایان برگزار می شوند.
مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی با اشاره به تربیت معلمین قرآن اظهار کرد: بیش از ۲ هزار معلم قرآن امروز با مجوز سازمان دارالقرآن استان قزوین فعالیت می کنند، همچنین یک طرح به نام استعدادهای درخشان داریم که سال گذشته 155 نفر شناسایی شدند که 33 نفر به دوره بعدی راه یافتند.
وی با اشاره به طرح با قرآن در رمضان افزود: این طرح از سال 89 در استان شروع شده است و در سال جاری نیز در ۱۱۴ پایگاه در استان در حال اجراست و یک برنامه ویژه نوجوانان نیز در ساعت دو تا سه بعداز ظهر در  آستان مقدس حلیمه خاتون در حال اجراست و روزانه 2 هزار نفر در این طرح شرکت می کنند.
1400 مبلغ در ماه رمضان در سطح استان فعال هستند
عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از برنامه های تخصصی در ماه مبارک رمضان همایش طلایه داران تبلیغ بود که برای توجیه  مبلیغن برگزار شد که در هنگام اعزام مبلغین به مناطق محروم بیش از ۲۵ توصیه تبلیغی و محتوای کار تهیه شد و در اختیار آنها قرار گرفت.
وی عنوان کرد: یکی از کارهایی که قبل از ماه رمضان صورت گرفت عطر افشانی و غبار روبی مساجد با همکاری اوقاف، خادمین و ائمه جماعات در ماه مبارک رمضان انجام شد؛ همچنین در ایام ماه مبارک رمضان 1400 مبلغ داشتیم .
حجت‌الاسلام نظری یادآور شد: در سال گذشته نیز بیش ازچهار هزار و ۱۰۰ نفر مبلغ دینی به مناطق مختلف استان اعزام شدند که توانستند ۵۵ هزار نفر روز آموزش ارائه کنند که امسال 10 درصد افزایش داشتیم، در سال گذشته حدود ۶۰ نفر روحانی مستقر در محل بیش از به ۱۷ هزار و ۵۲۰ نفر روز آموزش ارائه شد.
وی بیان کرد: در استان قزوین تاکنون ۸۵ خانه عالم احدث شده و تعدادی از روحانیون در آن مستقر شده و تعدادی نیز در حال تکمیل است تا افراد دیگری در آنها مستقر شده و خدمات لازم را به مردم ارائه کنند.

captcha