واکنش مسلمانان سوئد به حادثه مسجد فینزبری
کد خبر: 3612298
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

واکنش مسلمانان سوئد به حادثه مسجد فینزبری

گروه بین‌الملل: جامعه مسلمانان سوئد به حمله به نمازگزاران مسجد «فینزبری پارک» در لندن که در حال خروج نمازگزاران از مسجد صورت گرفت، واکنش نشان داده است.

واکنش جامعه مسلمانان سوئد به حادثه تروریستی مسجد فینزبری
رایزنی فرهنگی ایران در سوئد در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: جامعه مسلمانان سوئد به حمله به نمازگزاران مسجد «فینزبری» در لندن واکنش نشان داده است.
عقیل زهیری، سخنگوی مرکز اسلامی امام علی و عبدالحسین اصغری ،مسئول امور دینی مرکز انجمن افغان‌ها در سوئد در گفتگو با رادیو سوئد از نگرانی مسلمانان گفتند.
پیش از این مسجد امام علی(ع) در استکهلم نیز دچار آتش‌سوزی عمدی شده بود و پلیس هنوز در تلاش برای شناسایی عامل آتش‌سوزی است.
سخنگوی مرکز امام علی(ع) می‌گوید: مسلمانان در سوئد هم از سوی بنیادگرایان تندرو و هم از سوی راست‌های افراطی احساس خطر می‌کنند.این پدیده در درازمدت آسیب‌زا است و بهبود شرایط نیازمند همکاری بین نهادهای مختلف جامعه است.
مسئول امور دینی مرکز انجمن افغان‌ها نیز، حوادث تروریستی بر ضد مسلمانان را اجتناب‌ناپذیر می‌بیند و معتقد است تا زمانی که گروه‌های تندرو به نام اسلام دست به ترور می‌زنند، باید انتظار چنین حملاتی را داشت.
او می‌گوید: خشونت، خشونت می‌آفریند. جامعه نباید اجازه رشد افراطگرایی اسلامی و به تبع آن رشد اسلام‌ستیزی را بدهد.
گفتنی است، حمله یک راننده خودرو در بامداد دوشنبه(29 خردادماه) گذشته به شماری از مسلمانان در نزدیکی مسجد فینزبری در شمال لندن، یک کشته و 10 زخمی برجای گذاشت.
به گفته پلیس قربانیان این حادثه، مسلمانانی بوده‌اند که پس از انجام مراسم عبادی ماه رمضان در حال خارج‌شدن از مسجد فینزبری بوده‌اند.

captcha