روز قدس؛ نماد وحدت امت اسلام در برابر جنایات اسرائیل
کد خبر: 3612364
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
سفیر ایران در بوسنی بیان کرد:

روز قدس؛ نماد وحدت امت اسلام در برابر جنایات اسرائیل

گروه بین‌الملل: سفیر ایران در بوسنی و هرزگوین در آستانه روز جهانی قدس در مصاحبه با خبرگزاری «فنا»ی بوسنی اظهار کرد: روز قدس به نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی بدل شده است.

روز قدس؛ نماد وحدت امت اسلام در برابر جنایات اسرائیل
سفارت ایران در بوسنی و هرزگوین در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: در آستانه روز جهانی قدس محمود حیدری، سفیر کشورمان در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دولتی فدراسیون بوسنی و هرزگوین(فنا) با تأکید بر اهمیت پاسداشت این روز گفت: روز قدس یکی از سنت‌های معاصر و  یادگار رهبر فقید ایران حضرت امام خمینی(ره) و روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین است که همه ساله در آخرین جمعه ماه رمضان در سراسر جهان برگزار می‌شود.
حیدری با تأکید بر پیوند روزه‌داری و حمایت از مظلومان افزود: در این روز مردم روزه‌دار با حضور در یک راهپیمایی جهانی آمادگی خود را برای حمایت از مظلومان اعلام و با سر دادن شعارهایی علیه صهیونیسم و ظلم آنها به ملت مسلمان فلسطین، ضمن دفاع از مقاومت فلسطینی‌ها در برابر اشغالگری اسرائیل، از تلاش‌های فلسطین برای کسب حقوق مشروع خود حمایت می‌کنند.  
سفیر کشورمان در سارایوو تصریح کرد: امروزه روز قدس در کشورهای زیادی گرامی داشته می‌شود و در واقع این روز به نماد وحدت و اراده امت اسلامی و انسانیت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه بدل شده است و انشاالله تا روزی که مردم فلسطین به خواسته خود برسند ادامه خواهد داشت.  
حیدری همچنین با تأکید بر اهمیت گرامی‌داشت عید فطر به عنوان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی گفت: همه مسلمانان جهان پس از یک ماه روزه و عبادت، با برپایی آیین‌های خاص به اصطلاح ماه رمضان را بدرقه می‌کنند و در روز عید فطر برای اقامه نماز عید فطر به مساجد می‌روند و با دادن فطریه به یاری نیازمندان می‌شتابند و این نمادی از وحدت مردم و توجه آنها به امور دینی است.
وی در پایان بیان کرد: به نمایندگی از دولت و مردم ایران، پیشاپیش عید فطر را به همه مسلمانان بوسنی وهرزگوین تبریک می‌گویم و امیدوارم که ماه رمضان ماه صلح، دوستی، خیر و برکت و ماه برآورده شدن دعاهایمان باشد.
captcha